بررسی برنامه های توسعه فرهنگ قرآنی بخش دستگردان در جلسه شورای فرهنگ عمومی

امام جمعه عشق آباد : اگر مدیران ما با قرآن آشنا و مأ نوس شوند فعالیتهای قرآنی منطقه هم توسعه و رشد خواهد یافت .
بازدید : 3993
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 20 فروردین 1392
بررسی برنامه های توسعه فرهنگ قرآنی بخش دستگردان در جلسه شورای فرهنگ عمومی

با حضور حجت الاسلام اخلاقی فرد امام جمعه و سید احمد حقانی ثانی بخشدار دستگردان و اعضاء هیأت مدیره مؤسسات قرآنی منهاج و تسنیم و فعالان قرآنی شهر عشق آباد  جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش دستگردان در محل دفتر امام جمعه پیرامون برنامه های توسعه فرهنگ قرآنی در بخش دستگردان  تشکیل شد .

در این جلسه بعد از تلاوت قرآن و بررسی مصوبات جلسه قبل ، دستور کار جلسه قرائت و ابتدا مؤسسات قرآنی گزارشی از فعالیتهای خود ارائه نمودند .

محمد رجب زاده  رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد در گزارش خود بیان نمود که این مؤسسه در مدت قریب به دو سال که از تأسیس آن گذشته است در طی 4 ترم بیش از 1000 نفر و به طور میانگین هر ترم بیش از  250 نفر قرآن آموز داشته است  و تا کنون بیش از 60 کلاس قرآنی بالغ بر 3000 ساعت کلاس فعالیت قرآنی در رشته های  روخوانی و روانخوانی ، ترجمه و مفاهیم ، حفظ و صرف و نحو را  تشکیل داده است .

محمد رجب زاده مهمترین مشکل مؤسسه را  کمبود اعتبارات مالی بیان کرد و افزود که با توجه به پی گیریهای زیادی که تا کنون انجام گرفته ،از طرف بودجه های فرهنگی شهرستان هیچ گونه کمکی به این مؤسسه نوپا نشده است .

سید امیر عباسیان مدیر مسئول مؤسسه تسنیم که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند واز سال گذشته شروع به فعالیت نموده است  نیز مشکل اصلی این مؤسسه را کمبود اعتبارات دانست . وی بیان کرد که در حال حاضر اهم فعالیت های این مؤسسه در سنین خردسالان و نونهالان می باشد .

آقای سید احمد حقانی ثانی بخشدار دستگردان ضمن قدر دانی از فعالان قرآنی بخش دستگردان در خصوص تأسیس نمایندگیهای ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دستگردان بیان داشت که اقدامات لازم برا تأسیس نمایندگی ارشاد اسلامی انجام شده است و پی گیری امور تا سطح مسئولین مرکز انجام گردیده  است . ایشان قول پی گیری این موضوع تا حصول نتیجه و همچنین پی گیری اعتبارات قرآنی برای بخش دستگردان از محل اعتبارات شهرستان را داد .

پس از جمع بندی نظرات حاضرین در جلسه امام جمعه عشق آباد ضمن پربار توصیف کردن جلسه بیان نمود که به عنوان کار عملی برنامه ریزی شود جلسه قرآن مدیران و مسئولین بخش دستگردان هفته ای یک بار برگزار شود . ایشان بیان داشت که اگر مدیران ما با قرآن آشنا و مأ نوس شوند فعالیتهای قرآنی منطقه هم توسعه و رشد خواهد یافت .

در این جلسه مقرر شد برای برنامه ریزی منسجم تر و بهتر برابر دستور العمل شورای فرهنگ عمومی در آینده ای نزدیک کمیته توسعه فعالیتهای قرآنی شورا عمومی در آینده ای نزدیک کمیته توسعه فعالیتهای قرآنی شورا تشکیل شود .تشکیل شود . 

 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

تأکید وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بر ترویج فرهنگ قرآنی، توسعه، حفظ و تلاوت قرآن کریم
اعتبار 200 میلیاردی برای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی
توسعه فرهنگ قرآنی یک ضرورت است
جلسه تعیین اعضاء هیأت اجرائی انتخابات در بخش دستگردان برگزار شد
بررسی نحوه توزیع سهمیه طرحهای قرآنی سال 91در استان يزد
ششصد قرآن آموز در برنامه هاي قرآني مؤسسۀ قرآنی منهاج شرکت می کنند
همایش فعالان قرآنی بخش دستگردان
شوراي فرهنگ عمومي بخش دستگردان با محوريت موضوع انتخابات در محل سالن اجتماعات بخشداري برگزار شد .
برنامه های در حال اجرای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
فراخوان مقاله حدیث رضوی، « با رویکرد سبک زندگی دینی» یکی از برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری امام رضا
ثبت نام آزمون سراسری رشته های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مطالب مهم خطبه های نماز جمعه عشق آباد ( بخش دستگردان )
دستگاه‌ها و استان‌های برتر قرآنی کشور معرفی شدند/ اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور دستگاه برتر در زمینه حمایت از مناطق محروم و پرخطر
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی
سخنان رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی
شب قرآنی روستای دستگردان
برگزاری محافل قرآنی دانش آموزی در آموزش و پرورش منطقه دستگردان
مسابقات قرآنی فرهنگیان منطقه دستگردان برگزار شد
برنامه کلاسهای ترم پاییز و زمستان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
آیت الله جوادی آملی: لحظه تحویل سال باید به دور شمس دین و قرآن و اهل بیت(ع) بچرخیم/ مهد کودکی برنامه ریزی نکنیم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی