تأکید وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بر ترویج فرهنگ قرآنی، توسعه، حفظ و تلاوت قرآن کریم

امیدوارم در جهت ترویج فرهنگ قرآنی، توسعه، حفظ و تلاوت قرآن بر اساس انتظار مقام معظم رهبری، برای فهم و درک قرآن و عمل به قرآن موفق تر از گذشته عمل کنیم
بازدید : 2565
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
تاریخ : 20 فروردین 1393
تأکید وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بر ترویج فرهنگ قرآنی، توسعه، حفظ و تلاوت قرآن کریم
در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارکنان این وزارتخانه:

علی جنتی بر ترویج فرهنگ قرآنی، توسعه، حفظ و تلاوت قرآن کریم تأکید کرد

علی جنتی: امیدوارم در جهت ترویج فرهنگ قرآنی، توسعه، حفظ و تلاوت قرآن بر اساس انتظار مقام معظم رهبری، برای فهم و درک قرآن و عمل به قرآن موفق تر از گذشته عمل کنیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح یکشنبه در سالن سینمایی وزارت ارشاد در جمع کارکنان وزارتخانه متبوعش سخن می گفت، در بخشی از سخنانش با اشاره به فعالیت های قرآنی بیان کرد: امیدوارم در جهت ترویج فرهنگ قرآنی، توسعه، حفظ و تلاوت قرآن بر اساس انتظار مقام معظم رهبری، برای فهم و درک قرآن و عمل به قرآن موفق تر از گذشته عمل کنیم.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کانون های مساجد قدم های خوبی برداشته است و در سال 92  تعداد 1900 کانون جدید در مساجد کشور ایجاد شده است که حرکت خوبی است و می توان از این ظرفیت ها در جهت اعتلای فرهنگ استفاده مناسبی کرد.
جنتی با اشاره به رشد قابل توجه اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه حج و زیارت که  آثار سریع خود را در ارائه خدمات به حجاج و عمره گذاران در حوزه های مختلف از جمله کاهش هزینه ها نشان داده است، گفت: در حوزه دیپلماسی فرهنگی سعی کرده ایم کل موافقت نامه هایی را که با دیگر کشورها داریم، اجرایی کنیم  و ملاقات های مختلفی با وزاری کشورها داشته باشیم و از طریق رایزن های فرهنگی مقیم تهران آنچه به عنوان فرهنگ، هنر و تمدن ایران در اختیار داریم، به دنیا معرفی کنیم.
وی با اشاره به نام گذاری سال جدید به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: به این نام گذاری از دو منظر باید نگریسته شود؛ یکی از این نگاه که توجه ویژه ای که به فرهنگ می شود برای همه ما جای خوشحالی و خوشبختی دارد و دیگری اینکه وظیفه خطیر و مهمی بر عهده ما به عنوان یکی از متولیان فرهنگ جامعه گذاشته می شود.
جنتی گفت: البته فرهنگ فقط مختص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همه دستگاه ها از جمله سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و غیره مسئولیت سنگینی در این حوزه بر عهده دارند ولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان وزارتخانه حاکمیتی که در زمینه های مختلف فرهنگی  و هنری سیاستگذاری و برنامه ریزی می کند، مسئولیت سنگین تری نسبت به دیگر دستگاه ها و نهادها دارد.
وی افزود: همه ما وظیفه داریم در حد توان خود بخشی از انتظاراتی که مقام معظم رهبری در حوزه تعالی فرهنگ و هنر کشور دارند، برآورده کنیم و بدانیم که با نامگذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهای از سوی ایشان مسئولیت جدیدی بر دوش ما گذاشته شده است.
جنتی با اشاره به بحث واسپاری تصدی گری های دولتی به بخش خصوصی گفت: در سال گذشته در برخی از جشنواره ها این اقدام انجام شد و ما با واگذاری امور بخش خصوصی باید شرایط را برای فعالیت بهتر سینماگران، ناشران، هنرمندان و غیره فراهم کنیم و ما به عنوان دولت فعالیت های خود را در زمینه های سیاستگذاری، برنامه ریزی، حمایت و نظارت ادامه  دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای مراقبت از رخنه فرهنگی افزود: اولین تعبیر ایشان در این زمینه تهاجم فرهنگی بود و تعابیری چون شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را نیز داشتند و ما باید با توجه به فرمایشات ایشان مراقب رخنه های فرهنگی باشیم زیرا ما در معرض هجوم فرهنگی از سوی کشورهای خارجی هستیم.
وی گفت: از جمله اقداماتی که در سال جدید باید به آن توجه شود این است که راهبردهای فرهنگی خود را در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری تعیین کنیم و نقشه راه را برای فعالیت های فرهنگی و هنری خود تکمیل و به اجرا بگذاریم.
جنتی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ عمومی ادامه داد: ما باید فرهنگ و آداب و رسوم خود را حفظ کنیم و نگذاریم دیگران برای ما سبک زندگی تعیین کنند و خودمان بر اساس سبک ایرانی و اسلامی سبک زندگی خود را ایجاد و تعیین کنیم و بر الگوهای بومی و ملی خود تأکید کنیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کارکنان وزاتخانه متبوعش در جهت اعتلا و تعالی فرهنگ و هنر جامعه اظهار کرد: سعی بنده این است که دغدغه های فردی شما را کم کنیم تا شما بتوانید به دغدغه های فرهنگی کشور بپردازید.
در این مراسم که با حضور کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت دیدار نوروزی وزیر ارشاد برگزار شده بود، جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه حضور داشتند.

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

بررسی برنامه های توسعه فرهنگ قرآنی بخش دستگردان در جلسه شورای فرهنگ عمومی
پیشنهاد آیت الله سبحانی به وزیر آموزش و پرورش؛ مرخصی یکساله برای حفظ قرآن به دانش آموزان مستعد
اعتبار 200 میلیاردی برای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی
توسعه فرهنگ قرآنی یک ضرورت است
محفل معنوی انس باقرآن کریم با تلاوت قاری مصری در عشق آباد
همزمان با برگزاری طرح قرآنی ۱۴۴۶ تربیت ۵۰ هزار نفر حافظ جزء سی‌ام قرآن کریم توسط موسسات قرآنی
ثبت نام آزمون سراسری رشته های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مسابقه بهار قرآن در محافل تلاوت قرآن شهر عشق آباد برگزار مي شود
تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ترکیه:
توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به وزیر آموزش و پرورش
برگزاري محافل تلاوت قرآن ماه مبارك رمضان در شهر عشق آباد
جزئیات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال 97 اعلام شد
رشته های هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال ١٣٩٧ اعلام شد. این آزمون اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.
آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در اسفند ماه توسط سازمان اوقاف و امورخیریه
مؤسسات قرآنی اجرای طرح 1446 را با محوريت حفظ جزء 30 به طور جدی دنبال كنند
نتایج چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد
معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد
بازدید معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
بازدید آقای رحیمی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
نتایج آزمون سراسری حفظ قرآن ۳۰ مهر اعلام می‌شود

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی