خوردني‌هاي همه‌فن‌حريف

بازدید : 2822
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
تاریخ : 19 تیر 1393
خوردني‌هاي همه‌فن‌حريف
روزنامه جمهوري اسلامي
19/04/1393
سرويس خبر: گوناگون
خوراكي‌ها
خوردني‌هاي همه‌فن‌حريف!


ميوه‌ها نه تنها خوشمزه هستند، بلكه ضمن دارا بودن ارزش غذايي بالا به دليل داشتن خواص دارويي نهفته، بدن ما را در برابر بيماري‌ها مصون نگه مي‌دارند.
به گزارش ايسنا، تغذيه هزاران ساله انسان‌ها از ميوه‌ها در واقع ساختار ژنتيكي آنها را به گونه‌اي تغيير داده كه بدن انسان نياز هميشگي به تامين ويتامين‌ها و مواد مغذي از اين خوردني‌هاي لذتبخش را احساس مي‌كند.
در اين مقاله به نقل از پايگاه اينترنتي "گرين مدانيفو" به برخي از ميوه‌هاي مقوي كه داراي خواص درماني شگفت‌انگيز و شفابخش هستند اشاره شده كه به قرار زير است:
*گريپ‌فروت، عفونت‌زدا
مصرف پنج تا شش هسته گريپ فروت هر هشت ساعت يك بار و به مدت دو هفته تاثير شگرفي در رفع عفونت مجاري ادراري دارد.
*آناناس، ضد سرطان
اثرات ضدسرطان آنزيم "بروملين" كه از آناناس استخراج مي‌شود در نمونه‌هاي حيواني بيش از داروي شيمي‌درماني "فلورو راسيل 5" اعلام شده است.
*هندوانه، ضد فشارخون
هندوانه حاوي اسيدهاي آمينه‌اي نظير "ال سيترولين" است كه به رگ‌هاي خوني كمك مي‌كنند تا به طور طبيعي منبسط شوند و بدين ترتيب فشارخون كاهش يابد.
*گيلاس، ضد درد و التهاب
تركيبات موجود در گيلاس موسوم به "آنتروسيانين"‌ها تاثيري مشابه داروهاي ضدالتهابي در كاهش درد و التهاب دارند.
*ليمو، سنگ‌شكن كليه
آبليمودرماني به عنوان يك جايگزين درماني مناسب براي مبتلايان به سنگ كليه محسوب مي‌شود.
*پاپايا، درمان جراحات پوستي
از پاپايا در جامائيكا در طب سنتي استفاده مي‌شده اما نتايج مطالعات جديد نشان مي‌دهد كه استفاده موضعي از پاپاياي نارس روي جراحات مزمن پوستي در 72 درصد از موارد نتايج مثبت و شفابخش به همراه دارد.
*انار، منبع هورموني
انار را مي‌توان به عنوان يك "تخمدان ميوه‌اي" در نظر گرفت كه محتوي استروژن قوي گياهي است و در عين حال موجب تكثير نامنظم و بي‌رويه سلول‌ها نمي‌شود. اين ميوه مي‌تواند عملكرد مشابه تخمدان‌ها در حفظ سلامت هورموني زنان داشته باشد.
*كيوي، ضد كلسترول
در يك مطالعه آشكار شد مصرف كيوي به همراه زالزالك اثري به مراتب قوي‌تر از داروي "سيمواستاتين" در كاهش كلسترول موش‌هاي آزمايشگاهي داشته كه تغذيه پركلسترولي داشتند.
*"كرنبري"، ضد تكرر ادرار
تركيبات حاصل از "كرنبري" در عين حال كه اثراتي مشابه داروي "تريمتوپريم" در درمان تكرار ادرار در زنان سالخورده دارند، خطر بروز مقاومت آنتي‌بيوتيكي و يا عفونت‌هاي شديد و قارچي را نيز افزايش نمي‌دهد.
*آقطي سياه، ضد آنفلوآنزا
از آقطي سياه از زمان باستان به عنوان درمان طبيعي آنفلوآنزا استفاده مي‌شده است. مطالعات جديد نشان مي‌دهد كه اين ميوه حاوي تركيبات فلاونوئيدي است كه اثرات درماني آن مشابه داروي "تامي فلو" در مقابله با آنفلوآنزاي H1N1 است.
*نارگيل، ضد زخم معده
آب و شير نارگيل اثر داروهاي التهاب‌زا را كه سبب تحليل رفتن مخاط معده مي‌شود، كاهش مي‌دهد.
*پلانتين، ضد اسهال
از ديرباز در طب سنتي از "پلانتين" كه ميوه‌اي موز مانند و بومي مناطق حاره‌اي جزاير كارائيب است براي درمان اسهال استفاده مي‌شده اما مطالعات پزشكي به تازگي ارزش اين ميوه را در تنظيم رژيم غذايي كودكان مبتلا به اسهال مزمن نشان مي‌دهد. اين اثرات مرتبط با طول دوره بيماري، جبران كاهش وزن و هزينه هستند.
*توت فرنگي،‌ داروي قلب
امروزه مشخص شده كه بسياري از ميوه‌هاي سرخ رنگ و انواع توت براي سلامت قلب مفيد هستند اما اين ميوه از نظر خواصش براي سلامت قلب و عروق در خط مقدم است. عصاره اين ميوه سبب آرامشِ جداره داخلي رگ‌ها مي‌شود كه از فشارخون بالا و همينطور خستگي عضلات قلب بر اثر تپش زياد جلوگيري مي‌كند. پودر توت فرنگي همچنين در زنان مبتلا به سندرم متابوليك، ميزان فشار اكسيديته و تصلب شرائين را كاهش مي‌دهد.

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه