دشمن شناسی

(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)

دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن) از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی)
بازدید : 1611
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 27 خرداد 1398
(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)

مقدمه

برقراری نظام جمهوری اسلامی به تعبیر رسای بنیانگذار آن، حضرت امام خمینی (ره)، از نعمتهای بزرگ الهی برمردم این سرزمین و تمامی مستضعفین جهان بوده است. مروری بر تاریخ پر افتخار این نهضت و شکل گیری نظام مقدّس جمهوری اسلامی به روشنی نقش و تأثیر اصل مترقّی ولایت فقیه و رهبری حکیمانهی حضرت امام (ره) و پس از آن حضرت آیت الله العظمی سیّد علی خامنهای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی، را در هدایت انقلاب در کوران حوادث گوناگون روزگار نشان میدهد. مؤسسهی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی که وظیفهی حفظ و نشر آثار مقام معظّم رهبری را بر عهده دارد، در انجام همین وظیفه به انتشار کتابهای موضوعی به منظور نشر بیانات، دیدگاهها و رهنمودهای معظّمٌله در مقاطع، مناسبتها و موضوعات مختلف میپردازد.
کتاب حاضر حاوی بیانات مقام معظّم رهبری پیرامون دشمنشناسی است که به کوشش جناب آقای سید امیر پورفاضلی تدوین شده و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی عرضه میشود.
دشمن شناسی از مفاهیمی است که در آیات و روایات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و بر هوشیاری همیشگی مؤمن و دشمنشناسی او تاکید شده و تبرّی از دشمن که لازمهی آن دشمنشناسی است در زمرهی فروع دین قرار دارد. علمای شیعه نیز به پیروی از معارف و احکام دینی توجه و اهتمام زیادی را صرف معرفی دشمن و موضع گیری در قبال آن در طول تاریخ داشتهاند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش معتنابهی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری به این موضوع اختصاص داشته است.
رهبر انقلاب بارها بر کسب بصیرت، بصیرتزایی و بصیرتافزایی که از ضروریات دشمنشناسی به خصوص در طوفان حوادثاند تاکید کردهاند. ایشان شناخت انواع و اقسام حیلههای دشمن و معرفی آنها و آگاه کردن ملت را بارها و بارها به مسئولان و مردم گوشزد کردهاند.
کتاب پیش رو به منظور شناخت و روشهای دشمن و راههای مقابله با آن در چهارده فصل تعاریف، ضرورت شناخت دشمن، علل و دلایل دشمنی، ماهیت و ویژگیهای دشمن، اهداف دشمن، شیوهها، ابزارها و زمینههای دشمن، برنامه ریزیهای دشمن، شیوهها و ابزار مقابله با دشمن، اقشار مورد هدف دشمن، عوامل کمک به دشمن، نقش امام راحل در مقابله با دشمن، ایستادگی در برابر دشمن، رسانهها و دشمن، استعمار فرانو و صهیونیسم، بزرگترین دشمن ملّت ایران و کلام آخر تحت عنوان پایان رویارویی ما با دشمنان چه وقت خواهد بود؟ تنظیم شده و در اختیار مخاطبان قرار میگیرد.
و من الله التوفیق

ادامه مطلب 

http://www.ghadeer.org/Book/2700

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

دشمن و دشمن شناسی در کلام رهبری
«ضرورت شناخت دشمن از منظر قرآن و روايات»
روش های مبارزاتی امام خمینی (رحمه الله علیه):
منابعی مهم در شناخت انقلاب اسلامی
نگاهی به توطئه های دشمنان انقلاباسلامی و امدادهای غیبی
آرمان های انقلاب اسلامی:
مصوبه انجمن های ایالتی و ولایتی
امام خمینی(ره) از نگاه شخصیت های ایران و جهان
قصیده های امام خمینی (ره)
صعود 40 ساله
انقلاب اسلامی ایران
وصیت نامه سرادر آسمانی شهید سلیمانی
گذری به زندگی امام خمینی (ره)
بیانیه گام دوم انقلاب دارای مبانی قرآنی استواری است و با نگاهی عمیق برگرفته از متون اسلامی اعم از قرآن، سیره انبیاء و ائمه طاهرین علیه‌السلام است که نقشه راه ادامه کار انقلاب و متکی بر تجربیات چهل ساله آن است.
حادثه طبس از زبان فرمانده نظامیان آمریکایی
تاملی در پیام امام خمینی به مناسبت شکست آمریکا در طبس
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
سخنان امام خمینی (ره) در مورد پیروزی انقلاب اسلامی
دست آوردهای انقلاب اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری
آسیب شناسی انقلاب اسلامی:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی