کیسه ای که به بهانه آموزش قرآن دوخته نشد

تمامی کلاس هایشان رایگان برگزار می شود و اساتید هم برای خدمت به قرآن؛ افتخاری پای کار ‌آمده اند و معتقدند برای توسعه فرهنگ قرآنی کیسه ای ندوخته اند.
بازدید : 1442
تاریخ : 1398/04/15 ساعت : 12:19
کیسه ای که به بهانه آموزش قرآن دوخته نشد
 
مدیر مسئول موسسه قرآن و عترت منهاج عشق آباد؛ 
کیسه ای که به بهانه آموزش قرآن دوخته نشد
تمامی کلاس هایشان رایگان برگزار می شود و اساتید هم برای خدمت به قرآن؛ افتخاری پای کار ‌آمده اند و معتقدند برای توسعه فرهنگ قرآنی کیسه ای ندوخته اند.
 

 

مدیر مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در طبس گفت: این موسسه در سال 1390 و با مجوز معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت و شروع به کار کرد.

 

محمد رجب زاده عنوان داشت: آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع)، برگزاری کلاس های احکام، مشاوره، برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات فرهنگی و قرآنی از مهمترین فعالیت های موسسه قرآنی منهاج است.

 

وی با اشاره به اینکه محدوده سنی فراگیران، از کودکان پنج سال تا بزرگسالان، بدون محدودیت است، افزود: میزان شهریه دریافتی از قرآن آموزان از ابتدای تاسیس موسسه در سال 1390 تاکنون، صفر و تمامی کلاس ها ۱۰۰ درصد رایگان هستند.

 

 

مدیر مسئول موسسه قرآنی منهاج گفت: انگیزه ما در برگزاری رایگان کلاس ها این است که اعتقاد داریم برای آموزش مسائل دینی و قرآنی نباید بیشتر از حد هزینه های ضروری و آن هم البته در صورت تامین نشدن از منابع دیگر، از فراگیر شهریه دریافت کرد.

 

رجب زاده افزود: با توجه به اینکه منطقه ما، محروم است و بیشتر افراد مشکل مالی دارند، تلاش کرده ایم تا با رایگان برگزار کردن کلاس‌ها؛ امکان حضور محروم‌ترین افراد را در کلاس‌ها فراهم کنیم و این طور نباشد که کسی به جهت فقر مالی از ثروت عظیم معنوی قرآن و معارف دین محروم شود.

 

وی در ادامه از نتایج این نوع عملکرد گفت و عنوان داشت: این شیوه باعث شد که مردم بخش دستگردان مؤسسه قرآنی منهاج را از خودشان بدانند و در عمل، این موسسه، مردمی شود و کسانی که وضعیت مالی بهتری دارند، داوطلبانه به مؤسسه کمک کنند و حتی برخی خیرات برای امواتشان را به مؤسسه بدهند.

 

مدیرمسئول موسسه منهاج در پاسخ به اینکه آیا موسسات دیگر از رایگان برگزار کردن کلاس‌های شما ابراز نارضایتی داشته اند؟ گفت: اقدام رایگان کردن خدمات ما برای دیگر مؤسسات بدون شک خوشایند و مطلوب نیست و عکس العمل هایی هم در ابتدای کار وجود داشته است؛ اما با حمایت بسیار خوب مردم، گلایه ها برطرف شد.

 

 

رجب زاده بیان داشت: هزینه های موسسه قرآنی منهاج از محل کمکها و نذورات مردمی تامین می شود.

 

مدیر مسئول موسسه منهاج ادامه داد: موارد زیادی نذورات داشته ایم و خدا را شاکریم که مؤسسه بجایی رسیده است که مردم همانطور که به مسجد و حسینیه محلشان توجه دارند، این چنین نگاهی نیز به این موسسه دارند.

 

این فعال حوزه قرآن و عترت گفت: میانگین تعداد کلاس ها و فراگیران، حداقل 40 کلاس و حدود 500 نفر قرآن آموز، در سال است و تعداد کارکنان و مربیان موسسه قرآنی منهاج  10 نفر است که بیشتر کارها به صورت افتخاری انجام می شود و افراد داوطلبانه این کارها را انجام می دهند و باعث می شود در هزینه های مؤسسه صرفه جویی شود.

 

وی همچنین اظهار داشت: مجموعه هیئت مدیره حقوق بگیر ادارات دیگر هستند و نیازی به پول مؤسسه ندارند و تمام کارهای اداری و بخشی از تدریس که توسط اعضای هیئت مدیره انجام می شود، به صورت افتخاری است.

 

رجب زاده افزود: از ابتدای تاسیس هم هدف همین بوده که خدمتی برای قرآن و عترت در این منطقه محروم انجام شود و هیچ کس به قول معروف برای آن کیسه ندوخته بود.

 

مدیر مسئول موسسه منهاج بیان کرد: حوزه فعالیت این موسسه، شهرستان طبس و مرکز فعالیت آن، شهر عشق آباد است و در فضای مجازی، سایت این موسسه به نام پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی مذهبی فلاح فعالیت می کند.

 

 

وی افزود: ساختمان موسسه قرآنی منهاج با زمینی به مساحت 650 مترمربع و با 320 مترمربع زیربنا با هزینه 2 میلیارد و 600 میلیون ریال، در دهه مبارک فجر سال 1396 به طور رسمی افتتاح شد.

 

رجب زاده گفت: از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 800 میلیون ریال، از بنیاد برکت مبلغ 500 میلیون ریال، از طرف خیرین و جمع آوری کمک های مردمی مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال و از آستان قدس رضوی تعداد 25 تخته فرش در ساخت و تجهیز موسسه قرآنی منهاج کمک شد.

 

لازم به ذکر است: در شهرستان طبس هم اکنون چهار موسسه فرهنگی قرآن و عترت، مشغول فعالیت هستند و 2 موسسه دیگر نیز مراحل نهایی اخذ مجوز خود را می گذرانند.

 

پربازدیدترین اخبار

اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی پیام های عاشورا اعلام شد
مسابقه قرآنی حفظ سوره الرحمن
مسابقه « تفسیر سوره حجرات »
برگزاری اردوی یک روزه قرآن آموزان پسر
اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی «غدیر تا مباهله »
طرح تجلیل از نوجوانان قرآنی و مسجدی
برگزاری جلسه نهج البلاغه خوانی توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
برندگان مسابقه کتابخوانی « کرامت 1442»
اعلام اسامی برندگان نهایی مسابقه حفظ سوره الرحمن
جزئیات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال 97 اعلام شد
شروع کلاسهای آموزش قرآن موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
مسابقه پیامبر رحمت (ص)
کیسه ای که به بهانه آموزش قرآن دوخته نشد
مسابقه کتابخوانی پیام های عاشورا
اعلام نفرات راه یافته به مرحله دوم مسابقه حفظ سوره الرجمن
جشن دهه کرامت در جمع قرآن آموزان
برگزاری طرح بیّنات 22 با موضوع تفسیر سوره غافر در طول ماه مبارک رمضان
تجلیل از قرآن اموزان موفق
اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی «جاذبه حسینی » اعلام شد
مسابقه پیامکی « خورشید نبوت و ماه ولایت »

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی