حجاب و عفاف به رنگ تقوا

تو ای زن ایرانی، ای فرزند ایران، و ای دخت نو باوه ایرانی، ای جواهری که در ایران و تنها مملکت شیعه جهان به سر می بری، تو مانند دری در صدف هستی، تو گوهر نایابی هستی که فقط در پوشش و حجاب مادری خود می توانی محفوظ و سربلند بمانی و این اسلام است که با نگاه عاطفي به شخصیت زن، مردان را نیازمند عواطف آنها می کند و در پرتو اين عواطف است که جامعه ای عاطفی بنا می شود تا جایی که ايثار و فداکاری از ويژگي های بارز چنين جامعه ای شمرده می شود، اما در غرب با نگاههای غريزی به جسم و اندام زنان، مردان را نیازمند غرايز او می کن
بازدید : 4076
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
تاریخ : 04 اسفند 1392
حجاب و عفاف به رنگ تقوا

بسم الله الرحمن الرحیم

 به: سایت جامع فرهنگی مذهبی فلاح

 حجاب و عفاف به رنگ تقوا

 تو ای زن ایرانی، ای فرزند ایران، و ای دخت نو باوه ایرانی، ای جواهری که در ایران و تنها مملکت شیعه جهان به سر می بری، تو مانند دری در صدف هستی، تو گوهر نایابی هستی که فقط در پوشش و حجاب مادری خود می توانی محفوظ و سربلند بمانی.

خواهرم اگر حجاب و عفاف تو مورد تهدید و تجاوز قرار گیرد و این دژ مستحکم تو شکسته شود جامعه در مسیر سیلاب‌ های پر خطر قرار می گیرد، چون که حجاب و پوشش صحیح تو، از عوامل بسیار مؤثر در حفظ خانواده است، حجاب تو بوی خوش گل عفاف به رنگ تقوا است و سپری قوی در برابر شمشیر های تهاجم فرهنگی غربیان است.

حجاب مظهر اقتدار زنان است و خداوند حجاب را به منظور حفظ عفت و شرف زن قرار داد تا نشانه اي بر ايمان و عقيده ي او باشد و بر او واجب نموده است، ای بانوان مومن و محجبه ايران و دختران و زنان شایسته ، شما با آراستن خویش به حجاب اسلامی، بزرگترین معلمان اخلاق و پاکی و فضیلت هستید.

و این اسلام است که با نگاه عاطفي به شخصیت زن، مردان را نیازمند عواطف آنها می کند و در پرتو اين عواطف است که جامعه ای عاطفی بنا می شود تا جایی که ايثار و فداکاری از ويژگي های بارز چنين جامعه ای شمرده می شود، اما در غرب با نگاههای غريزی به جسم و اندام زنان، مردان را نیازمند غرايز او می کند و در جامعه ای که غريزه حرف اول را می زند، جامعه ای است منهای عاطفه و صمیمیت و فداکاری.

حجاب سرچشمه کمال زنان و رساندن آنان به رتبه عالی معنویت است، حجاب یک زن در حفاظت از عفت و شرم او ، و در آراستگى و زيبايى همراه با وقار او، نقشى مهم ايفا مى كند و مى توان آن را نشان دهنده گرايش اعتقادى فرد و تعلق وى به مذهب و فرهنگى خاص دانست.

حجاب و عفاف حالتی در نفس است، كه انسان ها را از غلبه شهوت باز می‏ دارد، چرا که اصالت یک زن مسلمان عفت اوست، و حجاب او مهمترین رکن عفاف است و برایش مصونیت می آورد نه محدویت، و پر واضح است که حجاب و عفاف زنان به آنها قدرتی می دهد که می توانند یک جامعه را از سقوط و انحطلاط اخلاقی نجات بدهند.

زنانی که جسم خود را با ارزشمند تر از آن می دانند که هر چشمی از آن بهره ببرد، بر مسند والای فضیلت نشسته اند، و این حجاب است که عفاف و شخصیت و متانت زن را نمودار می کند و او را همچون مرواریدی گرانبها در بر می گیرد.

عظمت زن به اين نيست كه بتواند چشم مردها را و هوس هوسرانان را به خودش جلب كند، چرا که اين افتخارى براى يك زن و تجليل از زنان نيست، اين تحقير زن است، عظمت زنان به آن است كه بتوانند حجاب و عفاف زنانه را كه خدا در وجود آنها به وديعه نهاده است را با احساس تكليف و وظيفه حفظ كنند، چرا که حجاب زن دژ و قلعه ای برای پاسداری از گوهر عفاف اوست و به خاطر ارزش و كرامتي كه دارد بايد محفوظ بماند.

جامعه ‌ای که حریم حجاب و عفاف و غیرتش شکسته شود ارزش‌ ها و دارایی‌ های جامعه به تاراج می‌ رود، چرا که مهم ‌ترین عامل در تقویت بنیان خانواده حفظ حریم حجاب است و زیباترین هدیه خداوند به زن حجاب است، و حجاب حافظ اسرار زیبایی های زنان است و یک زن بخاطر ارزش و کرامتی که در جامعه دارد باید با رعایت حجاب که امن ترین پناهگاه اوست محفوظ بماند.

نگاه عمومى و غریزی به زن بی حجاب ، كه در فرهنگ غرب برای زنان نهادينه کرده اند نگاه غلطى است، نگاه ابزارى است، نگاه اهانت ‌آميز است، در غرب به شخصیت زنان خيلي توهين می شود و حتی زنانی آلت دست جاسوسان شده اند، در حالی که حجاب و عفت زن، مايه احترام و شخصيت خود اوست، مهم تر اینکه مسأله حجاب به اين خاطر است كه قضيه عفاف در اين بين سالم نگه داشته شود، چرا که عفت در زن وسيله ‌اى براى تعالى و تكريم شخصيت زن است و آیا می توان پذیرفت که از زنان بی حجاب و بد حجاب بوی گناه به مشام برسد، ولی مدعی آن باشند که دلشان پاک است.

این ارمغان فمینیسم است که این ذهنیت را در ذهن زنان نهادینه می کند که اگر عفاف و حجاب داشته باشند در جامعه مطرح نمی‌ شوند، مگر نمی توان با چادر و حجاب زیبا بود؟ دیدگاه های فمینیستی همیشه برای زنان بی‌ عفتی به بار آورده است، فمینیسم باعث شده است که زنان را مورد تهاجم قرار دهند و آن ‌ها قربانی بی ‌عفتی شوند، و اگر در جامعه غرب، همه چیز برای یک زن آزاد است، ولی هیچ‌ گاه به اندازه الان احساس بدبختی نکرده‌اند، در حقیقت غرب، در برابر گرفتن حجاب زن، هیچ چیزی که بتواند  سعادت و خوشبختی واقعی او را تامین کند، به او نداده است.

باید از این منادیان به اصطلاح آزادی سؤال کرد چگونه است که شما زن مسلمان محجبه را زندانی و زن بی حجاب را آزاد می دانید؟ آیا غیر از این است که می خواهید زنان را بازیچه دست مردان هوس باز قرار دهید.

در حالی که ما می بینیم که زنان بى ‏حجاب در انديشه نمايش خود و زيبايى خودشان هستند، و اين امر فقط عقده ها را مى ‏نماياند و زمينه رشد و تعالى فکری زنان را نابود مى ‏سازد، كسانى كه با نمايش زيبايى خود با بی حجابی و بد حجابی فقط در انديشه جلب نظر ديگران به سر مى ‏برند، در حقيقت مى ‏خواهند با تكيه بر جذابيت‏ هاى ظاهرى خويش و نه اصالت‏ ها و ارزش‏ هاى متعالى یک زن، جايى در جامعه بيابند، در واقع آنان از اين طريق اعلام می کنند آنچه برايشان اهمیت دارد، جذابیت های زنانگی بودن آنهاست، نه انسانيت و بصیرت و توانی هایشان، و چنين زنانی فرصت پرداختن به آرزوهاى بزرگ‏ تر را نمى ‏يابند.

زنانی كه دائما به فکر زيبايى خود و نگران به جهت معرفى اندام زنانه خود هستند، نمی توانند قابليت‏هاى خود را بشناسانند و به فعليت برسانند، و توجه به نيازهاى جسمانى و سطحى خودشان امكان هیچ رشد متعالی را به آنها نمى ‏دهد، تا بتوانند حس هویت يابى خودشان را بشناسند، تا چه رسد به آن كه هویتشان را به كمال برسانند.

برهنه شدن و كشاندن رفتارهاى جنسى به كوچه و خيابان به یک زن ارزش نمى ‏دهد، شايد احساس رضايت آنى و زود گذر برایش پديد آورد، ولى کمتر كسى است كه اين حالت و رفتار آنان را ارزش تلقى كند، حتی همان کسانی را که به خود جذب می کنند، اين روحيه و عمل آنان را ارزشمند نمی دانند، در حالی که زنان بر خوردار از حجاب، با دور نگهداشتن خود از دسترس ديگران، سطح ارزشمندى خود را ارتقا مى ‏بخشند، چرا که حجاب احساس ارزشمندى است كه موقعيتى بلند مرتبه و والا براى زنان پديد مى‏ آورد.

متاسفانه بی حجابی و بد حجابی که عده ای از زنان ایرانی را در بر گرفته است بیشتر از تبلیغات و سو استفاده های سیاسی و فرهنگی بوده است، که از زمان کشف حجاب در زمان دیکتاتوری رضا شاه شروع شد و در زمان شاه مخلوع هم به روش های گوناگونی رواج پیدا کرد، و در بعد از انقلاب هم به خاطر بعضی از سیاست های نادرست فرهنگی باعث شد که عده بسیار کمی از زنان بی حجاب ایرانی، که بازمانده همان کشف حجاب رضا خانی هستند، در مقابل اکثریت مطلق زنان با حجاب در جامعه ایران قرار بگیرند. 

 

 

 

           داریوش احمد رضا بهمنیار          http://bahmaneyar.blogfa.com/post-426.aspx

 

 

 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه