ارزش و حُرمتِ حجاب

ای زن ایرانی، ای دخت نو باوه ایران، تو جواهرِ ارزشمندی هستی که در تنها مملکت شیعه جهان زندگی می کنی، تو مانند دُری در صدف هستی، تو گوهر نایابی هستی که فقط در پوشش و حجاب مادری خود می توانی محفوظ و سربلند بمانی.
بازدید : 3400
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
تاریخ : 23 خرداد 1395
ارزش و حُرمتِ حجاب

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ارزش و حُرمتِ حجاب

 

هر زنی دوست دارد تا در تملُکِ روح یک مرد واقعی باشد، و هر گاه این اتفاق محقق شود زن از زن بودنش لذت می برد، زنان با حجاب، تافته جدا بافته ای هستند که می توانند مانع از نگاه مردان به خود شوند، و اگر یک زن به این مرحله از بصیرت برسد، یقینا نمی خواهد با بی حجابی، نگاه های شهوت بار و فاسد انگیز هر مردی را به زیبایی و اندام خود جلب کند.

در چنین حالتی است که مردها هم اگر بتوانند بیش از یک زن اختیار کنند، اما آنها فقط همین زنان را دوست دارند، این زنان با حجاب، که تافتهِ جدا بافته ای هستند، می توانند مانع از نگاه شوهر خود به زنان دیگر شوند، و تساوی حقوق زن و مرد اینچنین می تواند به مرحله عمل در آید، و گرنه قوانین اجتماعی همه برای نقض شدن نوشته می شوند، و فیمینیسم هم جز همین قوانین است.

متاسفانه فمینیسم این ذهنیت را در ذهن بعضی از زنان بی حجاب و بد حجاب نهادینه کرده، که اگر حجاب داشته باشند در جامعه مطرح نمی‌ شوند، این دیدگاه فمینیستی برای زنان بی‌ عفتی به بار آورده، و غرب هم در برابر گرفتن حجاب از زنان خود، هیچ چیزی که بتواند سعادت و آرامش واقعی او را تآمین کند به آنها نداده است.

بر خلاف فیمینیسم، این اسلام است که با نگاه عاطفي به زنان، مردان را نیازمند عواطف آنها می کند، ولی در غرب با نگاه غريزی به جسم و اندام زنان، مردان را نیازمند غرايز جنسی او می کند.

به زبانی ساده تر زن همچون آینه ای است که با حجاب و عفافِ خود، می تواند مرد را غیر مستقیم وادارد، که اگر بیشتر آن را تمیز کند نتیجتا، بهتر می تواند خودش را در آینه ببیند، و بهتر می تواند روح همسر خود را با عشق و راستی و پاکی اخلاق، و محبت های مردانه با معنویات زندگی سیراب کند.

ای دخت ایرانی، بدان که زیباترین هدیه خداوند به تو حجاب است، و این حجاب توست که  حافظ اسرار زیبایی های توست، این اسرار در حفاظت از عفت و شرم تو، در آراستگى و زيبايى ات، همراه با وقارت، نقش اصلی را در سرچشمه کمال تو، و رساندن تو، به رتبه عالی معنویت ایفا می کند.

ای زن ایرانی، ای دخت نو باوه ایران، تو جواهرِ ارزشمندی هستی که در تنها مملکت شیعه جهان زندگی می کنی، تو مانند دُری در صدف هستی، تو گوهر نایابی هستی که فقط در پوشش و حجاب مادری خود می توانی محفوظ و سربلند بمانی.

ای زنان ایران زمین، حجاب شما مظهر اقتدار شماست، و خداوند حجاب را به منظور حفظ عفت و شرف شما قرار داد، براي اينکه نشانه ای بر ايمان و عقيده شما باشد، و بر شما واجب کرد، در پشت حجاب شما رازی هست که می تواند جامعه ای را از سقوط نجات دهد، چرا که مهم ‌ترین عامل در تقویت بنیان خانواده حفظ حریم حجاب است، حجابی که عفاف و شخصیت و متانت زن را نمودار می کند، و او را همچون مرواریدی گرانبها در بر می گیرد.

ای دختر ایرانی اصالت یک زن مسلمان عفت اوست، و حجاب او مهمترین رکن آن است، پس حجابت را که ارزنده ترین زینت و افتخار توست حفظ کن، چون خداوند حجاب را به منظور حفظ عفت و شرف شما قرار داده، و بر شما واجب نموده، تا نشانه اي بر ايمان، پاکی عقيده و اقتدار شخصیت شما باشد.

حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری با هم مطرح می شوند، و این دو در کنار هم به کار برده می‌شوند، نمی توان این حرف را از زنان بی حجاب و بد حجاب که بوی گناه می دهند قبول کرد، که دلمان پاک است، در حالی که خداوند حجاب را به این خاطر بر زنان واجب نمود، تا گوهرِ زن، که عفاف اوست محفوظ بماند.

حجاب فرمان خداست، و پروردگار متعال در قرآن كريم، رعایت حجاب را بر زنان واجب نمود، تا قضيه عفاف در اين بين سالم نگهداشته شود، حجاب و عفاف حالتی در نفس است، که انسان را از غلبه شهوت باز می‏ دارد، حجاب زن مهمترین رکن عفاف است، و برایش مصونیت می آورد، در واقع حجاب سپری برای حفظ عفاف، و امن ترین پناهگاه برای زن است.

متاسفانه بی حجابی و بد حجابی که عده ای از زنان ایرانی را در بر گرفته است، از زمان کشف اجباری حجاب در زمان دیکتاتوری رضا شاه شروع شد، و در بعد از انقلاب هم به خاطر بعضی از سیاست های نادرست فرهنگی باعث شد که همیشه عده بسیار کمی از زنان بی حجاب در ایران، که بازمانده همان کشف حجاب رضا خانی هستند، در مقابل اکثریت زنان با حجاب در جامعه ایران قرار بگیرند.

غربیان سعی می کنند بی حجابی و بی بند و باری خودشان را در جاهایی دیگر گسترش بدهند، و زمانی که زن ایرانی خودش را شبیه آنها بی حجاب می کند، فکر، کلام، رفتار و اعتقاداتش هم شبیه آنها  می شود، و از خود به بیگانگی می رسد، همه کسانی که می خواهند زنان ایرانی بی حجاب شوند و آن را توسعه می دهند، دانسته یا ندانسته به فکر منافع غرب هستند، و می خواهند زن بی حجاب و بی هویت غربی را، الگوی زن مسلمان ایرانی کنند.

اساسا مسئله پوشش زنان در فرهنگ ایرانیان باستان بوده، و تمام ادیان الهی هم از مسیحیت و یهود و زرتشت برای زن پوشش تعیین کرده بودند، زنان ایرانی قبل از اسلام هم پوشیده بوده اند، دوران هخامنشیان اشکانیان و غیره، بحث اسلام هم آن زمان نبوده، باید دانست که سلامت روح مرد در جامعه، با نوع و کیفیت پوشش زن رابطه مستقیمی دارد.

به تجربه ثابت شده که تغییر فرهنگ و آداب و رسوم ملت ها، به ویژه چیزیهایی که ریشه در باورهای مذهبی مردم دارند، کاری عَبث و بیهوده است، ولی ممکن است نتایج فاجعه باری را در پی داشته باشد، و همین کشف حجاب رضا خانی از همین قبیل است.

پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار زن شهید کشور 16/12/91

زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود، می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌ داشت و در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی ‌های جدید کرد فتوحات بزرگ به ارمغان آورد، زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند، مردانه ‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.

 

بهمنیار                   http://bahmaneyar.blogfa.com/post-485.aspx

 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه