پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث

بازدید : 8138
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
تاریخ : 21 آذر 1391
پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث
پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث ، یکى از مؤسسات آموزش عالى غیردولتی ـ غیرانتفاعى است که از سال ۱۳۷۸ با مجوز رسمى شوراى عالى انقلاب فرهنگى، فعـالیت آموزشى خود را آغاز کرده است. پردیس تهران در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم ـ‌علیه‌السلام‌ـ واقع شده، است.

 

اهداف پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث:
با توجه به نقش اساسی احادیث پیشوایان معصوم(ع) در شناخت معارف اصیل اسلامی و دستورالعمل‌های نجات‌بخش و سعادت‌آفرین این دین آسمانی، پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث با رعایت اصل آموزش علوم حدیث، اهداف بلندی را پی‌گیری می‌کند که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:
۱. تربیت و تامین دبیران و مربیان متخصص در علوم حدیث و معارف دینی، به منظور رفع نیاز مراکز آموزشی؛ ۲. تربیت و تامین محققان و کارشناسان مطالعات و تحقیقات اسلامی در شاخه‌های مربوط به علوم حدیث؛ ۳. تربیت مبلغان معارف اسلامی برای داخل و خارج کشور و تامین نیازمندی‌های رایزنی‌ها و خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران؛ ۴. جذب داوطلبان مطالعات و تحقیقات علوم حدیث از کشورهای دیگر و پاسخ‌گویی به نیازهای مراکز اسلامی خارج از کشور؛ ۵. فراهم آوردن امکانات برای ارتقای سطح علمی ـ فرهنگی کارشناسان سازمانهای دولتی و نهادهای اسلامی در زمینه مسائل مختلف اسلامی؛ ۶. شناخت استعدادها و فراهم آوردن امکانات برای ادامه تحصیل افراد مستعد در دوره های بالاتر، جهت تربیت محدث، مبلغ، محقق و اسلام‌شناس.
مقطع کارشناسی:
در سال ۱۳۷۴ با تلاش‌هایی که انجام گرفت، مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس رشته علوم حدیث در مقطع کارشناسی در شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید. اولین دوره‌های دانش‌آموختگان پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث طی سال‌های ۸۲ تا ۸۵ با موفقیت چشم‌گیری توانستند رتبه‌های برتر رشته علوم قرآن و حدیث در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسر کشور را به خود اختصاص دهند.
واحدهای درسی:
برای دیدن مشخصات کامل دروس مقطع کارشناسی به سایت مراجعه کنید.
مقطع کارشناسی ارشد::
پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث در راستای تداوم روند رو به رشد علمی و فرهنگی خود، همزمان با دانش آموختگی اولین ورودی دورة کارشناسی، با تشکیل کمیته‌های تخصصی برنامه و سرفصل‌های دروس گرایش‌های رشته علوم حدیث در مقطع کارشناسی ارشد را تدوین و در سال ۱۳۸۲ به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسانید و در همان سال نیز مجوز اجرای دورة کارشناسی ارشد را دریافت کرد.
بر اساس آیین‌نامه‌های آموزشی مصوب و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم حدیث، برابر با چهار نیم‌سال تحصیلی است.
برای دیدن مشخصات کامل دروس مقطع کارشناسی ارشد به سایت مراجعه کنید.
مقطع دکتری::
برای مشخصات کامل دروس در مقطع دکتری به سایت مراجعه کنید.
امکانات و مزایای پردیس تهران:
ساختمان پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث با زیر بنای بیست هزار متر مربع در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم ـ علیه السلام ـ در شهر ری احداث شده و فضاهای آموزشی، پژوهشی، اداری و رفاهی مورد نیاز در آن پیش بینی شده است.
ـ بر خورداری از فضای مناسب آموزشی ـ امکانات کمک آموزشی از قبیل مرکز رایانه و آزمایشگاه زبان ـ بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع آموزشی و پژوهشی با استفاده از اساتید مجرب ـ کتابخانه‌های تخصصی علوم حدیث ، علوم قرآنی و تاریخ با ظرفیت ۲۵۰ هزار جلد کتاب ـ تالارهای مطالعه جداگانه برای برادران و خواهران ـ مرکز اطلاع‌رسانی و اینترنت ـ مرکز نجوم و ستاره‌شناسی (شامل رصدخانه و آسمان‌نما) ـ دو تالار اجتماعات ۱۲۰ نفره و یک تالار همایش به گنجایش ۵۰۰ نفر. ـ مجموعه ورزشی (شامل استخر، سونا، سالن بدنسازی و ...). ـ سالن غذاخوری
از دیگر مزایای پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث می‌توان به برنامه‌های متنوع فرهنگی و پژوهشی اشاره کرد که با توجه به لزوم رشد همه‌جانبه دانشجویان، در کنار فعالیت‌های آموزشی آنها پیش‌بینی شده است.
شیوه پذیرش دانشجو:
۱ ـ مقطع کارشناسی:
پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی در رشته های علوم حدیث, علوم و معارف قرآن و کلام به شیوۀ «متمرکز» و در رشتۀ فقه و حقوق اسلامی به شیوۀ متمرکز با شرایط خاص دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان علاقه مند به تحصیل در پردیس تهران باید در یکی از گروههای آزمایشی علوم انسانی ‍‍یا ریاضی یا تجربی در آزمون سراسری ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است این پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث جزء موسسات غیر انتفاعی – غیر دولتی است داوطلبان می بایست در هنگام ثبت نام در فرم ثبت نام محل مربوط به موسسات غیر انتفاعی – غیر دولتی را علامت به زنند.
۲ـ مقطع کارشناسی ارشد:
پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد به شیوه «متمرکز با روش خاص» دانشجو می پذیرد. علاقمندان به تحصیل در یکی از رشته ها یا گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد این پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث لازم است ابتدا در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی رشته علوم قرآن و حدیث یا رشتۀ فقه و مبانی حقوق اسلامی شرکت کنند و در صورتی که مجاز به انتخاب باشند می‌توانند با انتخاب کد رشته محل مربوط، هریک از رشته ها یا گرایش‌های ‌مقطع کارشناسی ارشد این پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث را انتخاب کنند.
۳- مرکز آموزش های الکترونیکی :
دانشگاه قرآن و حدیث، در کنار موفقیت های درخشانی که در بخش آموزش حضوری به دست آورده است، این توفیق را داشته که به عنوان یکی از مراکز پیشتاز دانشگاهی در زمینه آموزش الکترونیکی ،دروس خود را از طریق شبکه اینترنت در اختیار عموم علاقمندان در سراسر جهان قرار دهد .
در این مرکز که اولین نمونه در نوع خود است ، دروس این مرکز به صورت چند رسانه‌ای و تعاملی ارائه می‌شود. شیوه آموزشی و امکانالت جانبی در نظر گرفته شده برای این مرکز اینترنتی به گونه‌ای طراحی شده است که بازده و کیفیت آموزشی در حد مطلوبی حفظ شود.

 

 

پردیس تهران دانشگاه قرآن وحدیث: http://hadith.ac.ir

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

نشریه «حدیث اندیشه» از سوی دانشگاه قرآن و حدیث، منتشر شد
پذیرش بدون کنکور در مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث آغاز شد
تحصیل بیش از ۴۵۰۰ دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث
جذب نیروی سرباز امریه در رشته های فناوری اطلاعات در دانشگاه قران و حدیث
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:درصد غنی‌سازی ما به کسی ربطی ندارد/ دولت و مجلس اولویت‌های کشور را مورد توجه قرار دهند
اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد
دانشگاه قرآن و حديث رتبه نخست پذیرش دانش آموختگان را كسب کرد
دوره فرهنگی مفاتیح الجهاد 17 تا 23 مرداد در دانشگاه امام صادق برگزار می شود
پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس در شهر عشق آباد
توصیه های مهم مقام معظم رهبری در باره انتخابات در دانشگاه امام حسین (ع) تاریخ 6/3/92
27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی می داریم
انتصاب دكتر محمد آريا منش به سمت سرپرست اداره كل منابع انساني دانشگاه پیام نور کشور
رونمايی از كتاب «شناخت نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
موسسه قرآن و نهج البلاغه دوره فشرده آمادگی کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث را برگزار می کند.
دوره‌های الکترونیکی آموزش آزاددانشگاه علوم قرآن و حدیث
راهنمای تدوین و ارسال مقاله به فصلنامه «حدیث اندیشه»
فراخوان مقاله حدیث رضوی، « با رویکرد سبک زندگی دینی» یکی از برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری امام رضا
شماره شصت و سوم فصلنامه علمی ـ پژوهشی علوم حدیث با ده مقاله به همراه سر مقاله و چکیده مقالات به زبان انگلیسی و عربی منتشر شد
کلاسهای آموزش قرآن ترم پاییز وزمستان 96 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد شروع شد
جشنواره تجلیل از قرآن آموزن و مربیان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد برگزار شد .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی