معرفی پایگاه کتابخانه‌های ایران وابسته به مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث: ارائه 7 میلیون و 800 هزار عنوان کتاب

بازدید : 3030
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 13 دی 1391
معرفی پایگاه کتابخانه‌های ایران وابسته به مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث: ارائه 7 میلیون و 800 هزار عنوان کتاب

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران از ارائه عناوین کتاب‌های ۳۴۰ کتابخانه در قالب ۷ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۴۳۳ عنوان کتاب در این پایگاه خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین «احسان سرخه‌ای» با اشاره به ویژگی های پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران به عنوان یکی از فعالیت‌های مؤسسه دارالحدیث اظهار کرد: این پایگاه عناوین کتاب‌های ۳۴۰ کتابخانه از ۱۱۵ شهر کشور را در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه ۷ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۴۳۳ عنوان کتاب در پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران ثبت شده است، گفت: ۵۱ کتابخانه تخصصی، ۴۴ کتابخانه دانشگاهی، ۲۸ کتابخانه حوزوی و ۲۱۷ کتابخانه عمومی عضو این پایگاه اطلاع‌رسانی هستند.
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران یادآور شد: اطلاعات کتابخانه‌هایی مانند آستان قدس رضوی، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، مجلس شورای اسلامی، ملک، کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی، دایرةالمعارف بزرگ اسلامی و دانشنامه بزرگ جهان اسلام در پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران موجود است.
وی از پیوستن دو کتابخانه گنجینه نور و کتابخانه تاریخ اسلام و ایران به این پایگاه خبر داد و بیان داشت: کتابخانه گنجینه نور مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) حاوی بیش از ۱۶ هزار پایان نامه است و فهرست این پایان نامه ها با عنوان کتابخانه گنجینه نور در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. همچنین کتابخانه تاریخ اسلام و ایران، با ارائه عناوین حدود ۱۱۵ هزار کتاب در زمینه تاریخ، در اختیار جستجوگران قرار گرفت.
موفقیت پایگاه کتابخانه‌های ایران در پنجمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال وی یادآور شد: این پایگاه اطلاع‌رسانی در پنجمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در بخش پایگاه‌های جست‌وجوگر مقام نخست را از آن خود کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین سرخه‌ای ادامه داد: این پایگاه یکپارچه‌سازی اطلاعات کتابخانه‌های گوناگون و دستیابی گسترده به کتاب‌ها را میسر می‌کند و اطلاعات لازم را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.
وی عنوان داشت: محققان و پژوهشگران سراسر دنیا با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران به آدرس www.Lib.ir می‌توانند از امکانات این پایگاه استفاده کنند.
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران با اشاره به درختواره موضوعی پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران گفت: در این درختواره از رده‌بندی کتابخانه‌ای که از پرکاربردترین رده‌بندی کتابخانه‌ای در جهان بوده استفاده شده است به این ترتیب جست‌وجوگر می‌تواند به کتاب‌ها و منابع مورد نیاز در هر رشته یا گرایش دسترسی داشته باشد. وی یادآور شد: کاربران می‌توانند این درختواره را پیمایش کرده و از اطلاعات آن بهره‌مند شوند. ند.
www.hadith.net :: www.darolhadith.net :: international [at] hadith [dot] net آدرس: قم، بلوار پانزده خرداد، چهارراه نوبهار، بعد از شهرک جهاد، مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث
صندوق پستی: 37185/3418 تلفن: 02517176124 نمابر: 02517770617





دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

کمک 25 میلیون ریالی بنیاد ملی نخبگان به مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
کمک 15 میلیون ریالی یک خیر به مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
دستگاه‌ها و استان‌های برتر قرآنی کشور معرفی شدند/ اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور دستگاه برتر در زمینه حمایت از مناطق محروم و پرخطر
ارائه سالنامه 1391 با محوریت نهج البلاغه به همت موسسه قرآن و نهج البلاغه کشور
مسأله زن و خانواده از مسائل درجه یک کشور است/ الگوی مترقی اسلام در حوزه مباحث زن و خانواده ارائه شود
رهبر معظم انقلاب: مغزهای الکلی و آفت دیده فهمیدند در ایران چه خبر است/ ملت ایران در انتخابات ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد
محجبه شدن یک میلیون زن در آمریکا
پایگاه اینترنتی اختصاصی «صحیفه امام خمینی(ره)» از دیروز(8 بهمن ماه) آغاز به کار کرد.
برنامه های در حال اجرای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
اطلاعیه آزمون سراسری رشته های قرآنی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
علامه حسن‌زاده: مردم خانه‌های خود را به جای مجسمه‌ با کتاب زینت دهند
هزار گوهر از گفتار پیامبر(ص)
ثبت نام بیش از 75 هزار نفر برای شرکت در آزمون سراسری قرآن کریم
همزمان با برگزاری طرح قرآنی ۱۴۴۶ تربیت ۵۰ هزار نفر حافظ جزء سی‌ام قرآن کریم توسط موسسات قرآنی
آیت الله مظاهری: امام خمینی(ره) خواسته هزار ساله علمای دین را محقق کرد
تاکید رهبر معظم انقلاب بر سوابق ارتباطات فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و هند
شماره شصت و سوم فصلنامه علمی ـ پژوهشی علوم حدیث با ده مقاله به همراه سر مقاله و چکیده مقالات به زبان انگلیسی و عربی منتشر شد
معاویه با وجود امام حسن جرأت معرفی جانشین پس از خود را نداشت
برنامه کلاسهای ترم پاییز و زمستان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
کلاسهای آموزش قرآن ترم پاییز وزمستان 96 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد شروع شد

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی