رونمايی از پايگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن علامه طباطبايی مفسر كبير

در اين سايت تمامی آثار علمی علامه طباطبايی ارائه خواهد شد كه البته در مرحله اول تفسير شريف الميزان و كتاب‌های اصول فلسفه و روش رئاليسم برای كاربران قابل استفاده و دريافت است و در آينده مابقی آثار عرضه خواهد شد. درج زندگينامه، گالری تصاوير ايشان، همچنين انعكاس اخبار دارالقرآن، خبرهای خبرگزاری قرآنی ايران، فايل‌های صوتی و تصويری قاريان و حافظان قرآن و... از ديگر بخش‌های اين سايت قرآنی است.
بازدید : 3015
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
تاریخ : 08 اسفند 1391
رونمايی از پايگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن علامه طباطبايی مفسر كبير

 

با حضور آيت‌الله العظمی سبحانی انجام شد؛
رونمايی از پايگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن علامه طباطبايی مفسر كبير

گروه فضای مجازی: پايگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن حضرت علامه طباطبايی با حضور آيت الله العظمی جعفر سبحانی و حجت‌‌الاسلام و المسلمين كاظم صديقی رونمايی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا)، مراسم رونمايی از پايگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آيت‌الله علامه طباطبايی مفسر كبير» در قم برگزار شد. در اين برنامه، ابتدا مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن علامه طباطبايی گزارشی از مراحل راه‌اندازی و تكميل اين سايت اينترنتی ارائه كرد و گفت: در اين سايت تمامی آثار علمی علامه طباطبايی ارائه خواهد شد كه البته در مرحله اول تفسير شريف الميزان و كتاب‌های اصول فلسفه و روش رئاليسم برای كاربران قابل استفاده و دريافت است و در آينده مابقی آثار عرضه خواهد شد. درج زندگينامه، گالری تصاوير ايشان، همچنين انعكاس اخبار دارالقرآن، خبرهای خبرگزاری قرآنی ايران، فايل‌های صوتی و تصويری قاريان و حافظان قرآن و... از ديگر بخش‌های اين سايت قرآنی است.

آيت‌الله العظمی سبحانی نيز در مراسم رونمايی از اين پايگاه اطلاع‌رسانی با اشاره به فعاليت اين دارالقرآن در منزل مرحوم علامه اظهار كردند: جای بسيار خوشوقتی است، خانه‌ای كه در آن اكثر مجلدات الميزان نوشته شده است بار ديگر به دارالقرآن تبديل شد، يعنی با درگذشت ايشان اين صدای قرآنی در آن خانه ادامه يافت و انشاالله اين قدمی كه برداشته شده آثار خوب و سازنده‌ای خواهد داشت.

ايشان افزودند: در اصل اينترنت به عنوان يك ابزار اين توانايی را دارد تا انقلابی را در عالم معرفت پديد آورد. البته نمی‌توان اين را هم پايان تحول‌ها‌ی علمی دانست و همينطور كه در روايات داريم كه در ظهور منجی آخر‌الزمان راه‌ها نزديك می‌شود، صداها نزديك می‌شود، برادری كه در شرق است با برادری كه در غرب است سخن می‌گويد كه الان اينها تا حدی محقق شده، اكنون كه درحقيقت يك چنين وسيله‌ای در اختيار بشر است هر طايفه‌ای می‌كوشد كه از آن بهره‌گيری كند.

آيت الله العظمی سبحانی در ادامه فرمودند: از اينكه تفسير الميزان و ديگر آثار علامه طباطبايی را در اين سايت قرار داده‌ايد، خدمت بزرگی به جامعه قرآنی كرده‌ايد، چون خيلی از نقاط جهان است كه از وجود اين تفسير بی‌اطلاعند، شما بخش آفريقا را ببينيد يا كشورهای دور يا فقيرند و يا راه دور است و اينها دسترسی به الغدير و يا دسترسی به الميزان ندارند، اين نوع كتاب‌ها وقتی در سايت قرار می‌گيرد، كانّه به هر خانه‌ای شما يك دوره الميزان را اهدا كرده‌ايد. اگر واقعاً صد دوره يا هزار دوره تفسيرالميزان خريده بوديد و به اين علمای بلاد اهدا كرده بوديد كه دسترسی به اين كتاب ندارند، عملا اين كار را شما انجام داده‌ايد كه در حقيقت آنها بهره می‌گيرند و شما ثواب می‌بريد.

ايشان ادامه دادند: مرحوم علامه هبه‌الدين شهرستانی كه از علمای قرن چهاردهم بودند و در دورانی در عراق وزير فرهنگ بود، يكی از علمای زبده شيعه بود، يك جمله‌ای دارد كه در آن مجله‌اش به نام المرشد در آن زمان نوشته است: «كسانی كه به اصطلاح ناشر كتاب‌ها و علوم هستند فانوس بدستانی هستند كه راه را برای رهروان روشن می‌كنند.» فرض كنيم بيابان تاريكی است می‌خواهيم برويم، برقی در آنجا نيست، سابقاً از فانوس استفاده می‌كردند، فانوس بدست راه را برای رهروان روشن می‌كند، شما در حقيقت چراغ‌بدستانی هستيد، بلكه از چراغ بالاتر، شما هم نورافكن‌هايی هستيد كه راه را برای آن‌ها روشن می‌كنيد، هركسی از كتاب‌های علامه و آثار او و از آثار ديگران بهره ببرد، شما هم در ثواب آنها شريكيد.

آيت‌الله سبحانی افزودند: اين سايت به مرحمت و لطف الهی كاملتر خواهد شد و آثار ديگر هم در اينجا قرار می‌گيرد و بخشی نياز دارد كه مردم سوالات قرآنی خود را به آنجا بفرستند و افراد پاسخ را از همين طريق برای آنها بدهند، البته در قم هستند كسانی كه احكام را جواب می‌دهند و يا كسانی كه تاريخ را جواب می‌دهند ولی بحث‌های قرآنی و مسايل قرآنی خودش كه خيلی مهم است بايد يك مركزی باشد كه بتواند سؤال‌های مردم، مشكلات مردم را هم برطرف كند، البته اين يكی از گوشه‌هايی است كه بايد كار شود.

همچنين حجت الاسلام و المسلمين كاظم صديقی از امامان جمعه تهران در رونمايی از سايت اينترنتی دارالقرآن حضرت علامه طباطبايی اظهار كرد: در روايات داريم كه العلماء باقون و ما بقی الدهر، اين كارهای شما تجلی حيات علامه طباطبايی است، يكی از راه‌های استمرار حيات علمی و معنوی، عرفانی ايشان تشكيل همين دارالقرآن و راه‌اندازی اين سايت قرآنی است. اين مركز نشر آثار ايشان خواهد بود.

وی تأكيد كرد: اميدوارم كه خداوند همه ما را با علامه طباطبايی محشور كند و مردم هم از اين كانون بتوانند استفاده كنند. اين سايت هم يك وسيله جديدی است برای تشنگان حقايق و معارف دينی كه بتوانند از سفره‌ای كه بدست علامه طباطبايی برای دين گسترده شده و برای اهل بيت عصمت و طهارت است، سيراب شوند.

صديقی در پايان اظهار اميدواری كرد: خداوند حوزه‌های علميه را در مسير علامه طباطبايی قرار دهد و به همه طلاب به ويژه طلاب جوان توفيق عنايت كند كه مسير اخلاقی علامه، مسير عرفانی علامه، مسير قرآنی علامه، مسير علمی و فقاهتی علامه طباطبايی را طی كنند و به قله‌ای كه علامه طباطبايی رسيده آنها هم برسند.

لازم به ذكر است سايت اينترنتی دارالقرآن علامه طباطبايی برای كاربران به نشانی www.dqat.ir قابل دريافت است.
برای مشاهده پايگاه اينجا را كليك كنيد!

  

 
   استفاده از این خبر ، با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

رونمايی از كتاب «شناخت نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بزرگداشت علّامه سیّد نعمت الله جزایری (۱۳۹۱/۱۲/۱۰ - ۱۰:۰۷)
علامه حسن‌زاده: مردم خانه‌های خود را به جای مجسمه‌ با کتاب زینت دهند
نگاهی گذرا به زندگینامه سردار شهید
اسامی برندگان مسابقه 40 بهار اعلام شد
جزئیات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال 97 اعلام شد
میلاد سراسر نور نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) مبارک باد
برگزاری محفل معنوی انس باقرآن
رشته های هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال ١٣٩٧ اعلام شد. این آزمون اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.
ثبت نام کلاس های قرآن پاییز و زمستان 97
مرزبانی از فرهنگ عاشورا
گریه بر امام حسین (ع)
همراه با سيدالشهدا (از مدينه تا كربلا)
نظر امام خمینی (ره) در باره قیام امام حسین (ع)
شب قرآنی روستای دستگردان
شعری به مناسبت همزمانی شهادت امام هادی (ع) با نوروز
آغاز ثبت‌نام چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور
تحصیل ،تهذیب و ورزش
برگزاری محفل معنوی انس با قرآن کریم در عشق آباد طبس
پرتوی از خورشیید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی