اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست

بازدید : 2542
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
تاریخ : 15 دی 1392
اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست

ابراهیم رضایی با بیان اینکه اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی برای اعتلای این فرهنگ در جامعه هزینه نیست، اظهار کرد: این امر جامعه را در برابر آسیب‌ها بیمه کرده و با تضمین سلامت روانی جامعه، بالاترین بهره را نصیب افراد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از ایکنا، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت اختصاص اعتبارات و بودجه به فعالیت‌های قرآنی، گفت: بهترین و اثرگذارترین هزینه‌ها در یک جامعه اسلامی بودجه‌هایی است که در حوزه قرآن و معارف اسلامی صرف می‌شود.
وی با بیان اینکه اعتلای فرهنگ هر جامعه اسلامی منوط به توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در آن جامعه است، اظهار کرد: چنین امری امکان‌پذیر نیست، مگر آنکه بودجه‌ها و اعتبارات خاصی نسبت به این مقوله از سوی دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی تعلق گیرد.
منتخب مردم خمین در مجلس ادامه داد: اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی به‌منظور اعتلای این فرهنگ در جامعه هزینه نیست؛ بلکه جامعه را در برابر خطرات و آسیب‌ها بیمه کرده و با تضمین سلامت روحی و روانی جامعه بالاترین بهره را نصیب افراد می‌کند.
انجام فعالیت‌های قرآنی صرفاً به قشر خاصی منحصر نشود
وی با اشاره به اینکه اعتبارات و بودجه فعالیت‌های قرآنی باید در راستای گسترده‌سازی میدان فعالیت‌های قرآنی و تبع آن تحت پوشش قرار دادن افراد بیشتری از جامعه هزینه شود، تصریح کرد: انجام فعالیت‌های دینی و قرآنی نباید صرفاً به قشر خاصی از افراد جامعه منحصر شود و لازم است که تمامی فضاها بستری برای انجام چنینی فعالیت‌هایی باشد.
رضایی افزود: به عنوان مثال کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد مناسب‌ترین جایگاه برای فعالیت‌های قرآنی است که با اختصاص بودجه‌های مناسب به این کانون‌ها تعداد زیادی از افراد جامعه را می‌توان به تربیت قرآنی آراسته ساخت.
عضو کمیسیون تلفیق یادآور شد: نتیجه مطلوب در انجام برنامه‌های قرآنی زمانی حاصل می‌شود که در درجه اول متولیان امور قرآنی مزین به اخلاق و آداب و قرآنی باشند و عمل به دستورات و مبانی قرآن را در دستور کار خود قرار دهند تا دیگران را نیز نسبت به این امر تشویق کنند.
بودجه فعالیت‌های قرآنی در جهت کیفیت‌بخشی باشد
رضایی با اشاره به اینکه هزینه‌کرد اعتبارات و بودجه فعالیت‌های قرآنی باید در جهت کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی صورت گیرد، ابراز کرد: اگر بانیان امور قرآنی چنین نگرشی نسبت به صرف بودجه‌های داشته باشند؛ قطعاً در انتقال معارف قرآنی به شکل غنی و به نسل جدید به درستی عمل کرده و فرصت و شرایط ایجاد یک جامعه قرآنی را به خوبی فراهم می‌کنند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه‌های مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در بیانات خویش نسبت به اهتمام در مباحث قرآنی تأکید کرده و قرآنیان را مورد تمجید قرار می‌دهند؛ لذا همه مسئولان نیز باید به تأسی از ایشان حمایت و نظارت دقیق و کارآمد از فعالیت‌های قرآنی را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند تا فضای کشور را به فضایی آکنده از عطر قرآن تبدیل کنند

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

احتمال افزایش اعتبارات فعالیت‌های قرآنی در کمیسیون تلفیق بودجه
اعتبارات فعاليت‌های قرآنی در بودجه سال 91 همچنان همان نيم‌درصد است
بودجه قرآنی پیشنهادی سال 92
معاون قرآن و عترت از حمایت از محافل و فعالیت های با محوریت تفسیر و تدبر در مفاهیم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد
آیت الله مکارم شیرازی: اگر به اندازه یک دهم وهابی ها هزینه کنیم پیروز میدانیم
حفظ قرآن برای خردسالان که سواد خواندن و نوشتن ندارند، کار سختی نیست
لیلةالرغائب شب آرزوها نیست، شب رغبت‌ها است
آیت الله مظاهری: مقامات حضرت زهرا(س) قابل احصا نیست
فروزنده: ‌شنبه و دوشنبه هفته آینده تعطیل نیست
دستگاه‌ها و استان‌های برتر قرآنی کشور معرفی شدند/ اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور دستگاه برتر در زمینه حمایت از مناطق محروم و پرخطر
همزمان با برگزاری طرح قرآنی ۱۴۴۶ تربیت ۵۰ هزار نفر حافظ جزء سی‌ام قرآن کریم توسط موسسات قرآنی
ثبت نام آزمون سراسری رشته های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
اطلاعیه آزمون سراسری رشته های قرآنی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
بررسی برنامه های توسعه فرهنگ قرآنی بخش دستگردان در جلسه شورای فرهنگ عمومی
ثبت نام آزمون سراسری رشته های مختلف قرآنی آغاز شد
گلایه های امام جمعه موقت عشق آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته
شب قرآنی روستای دستگردان
گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) از مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
اسامی نفرات برگزیده آزمون سراسری قرآن و عترت آبانماه 95 سراسر کشور ویژه مؤسسات قرآنی اعلام شد
مراسم جزء خوانی با حضور همه جلسات قرآنی -جمعه 28 خرداد مصلای نماز جمعه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی