حکايت أبي الحسين‏

بازدید : 2864
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
تاریخ : 11 دی 1393
حکايت أبي الحسين‏

حکايت أبي الحسين‏
سيد بن طاووي رحمة الله عليه از ابي جعفر محمد بن جرير طبري نقل مي‏کند از محمد بن هارون تلعکبري که فرمود: ابوالحسين بن ابي البغل کاتب به من گفت: از ابو منصوربن صالحان شغلي قبول کردم، ميان من و او جرياني پيش آمد که از او فرار کرده و مخفي شدم، او در تعقيب من بود، مدتي با وحشت، همچنان در پنهاني زندگي مي‏کردم.
شبي به مقابر قريش (کاظمين) رفتم؛ قصد کردم شب جمعه را در کنار قبر دو امام عليهما السلام بيتوته کرده و دعا نموده و حاجت بخواهم، شب باراني بود و باد مي‏وزيد، از ابو جعفر متولي حرم خواستم درهاي حرم را ببندد و کسي در حرم نباشد تا بتوانم خلوت کرده و با خيال راحت مشغول دعا و تضرع باشم و از آمدن کسي نترسم، او درها را بست، شب به نصف رسيد، باد و باران از آمدن مردم مانع گرديد، من مرتب دعا و زيارت کرده و نماز مي‏خواندم.
در اين اثنا، نزد قبر حضرت موسي بن جعفر (ع) صداي پايي شنيدم ناگاه مردي وارد شد، شروع به خواندن زيارت کرد، بر آدم (ع) و انبياء اولوالعزم سلام کرد، سپس به يک يک امامان سلام کرد تا رسيد به صاحب الزمان، ولي به او سلام نکرد.
من تعجب کردم و پيش خود گفتم: شايد فراموش کرد يا امام زمان را نشناخته است، يا مذهبش همين است و به امام دوازدهم عقيده ندارد. چون از زيارت فارغ شد، دو رکعت نماز خواند، بعد نزد من آمد و در کنار قبر امام جواد (ع) مانند زيارت سابق زيارت کرد و دو رکعت نماز خواند، من از او مي‏ترسيدم چون او را نمي‏شناختم، او جوان کاملي از مردان بود، لباس سفيدي به تن داشت، عمامه‏اش با تحت الحنک بود و عبايي به دوش داشت.
آنگاه به من فرمود: يا أبا الحسين بن أبي البغل! چرا از دعاي فرج غافل هستي؟ گفتم: آقاي من! آن کدام است؟ فرمود: دو رکعت نماز مي‏خواني، بعد مي‏گويي: «يامن اظهر الجميل و ستر القبيح، يا من لم يؤاخذ بالجريرة و لم يهتک الستر، يا عظيم المنّ يا کريم الصفح يا حسن التجاوز يا واسع المغفرة... أسالک بحق هذه الاسماء و بحق محمد و آله الطاهرين الاّ ما کشفت کربي و نفست همّي و فرجت غمي و أصلحَت حالي» آنگاه دعا کرده و حاجتت را مي‏خواهي. بعد صورت راست خويش را به زمين گذاشته و صد مرتبه در آن حال مي‏گويي: «يا محمد يا علي، يا علي يا محمد، اکفياني فانکما کافياي و انصراني فانکما ناصراي» بعد صورت چپ خويش را به زمين نهاد صد مرتبه مي‏گويي: «ادرکني» و آن را زياد تکرار مي‏کني و مي‏گويي: «الغوث، الغوث، الغوث» تا نفست قطع شود، در اين صورت خداوند با کرم خويش، حاجت تو را ان شاء الله قضا مي‏کند.
من همان طور که ايشان فرموده بود عمل کردم، بعد پيش ابي جعفر متولي رفتم که از وي بپرسم آن شخص کيست؟ و چطور داخل حرم گرديد؟ ديدم درها همه بسته است، تعجب کردم، بعد به نظرم آمد که شايد او نيز در حرم بيتوته کرده و من ندانسته‏ام. چون به طرف ابوجعفر رفتم، او از اتاقي که روغن زيتون در آن بود بيرون مي‏آمد.
گفتم: آن مرد کي بود؟ و چطور داخل حرم شده بود؟ گفت: درها همه قفل است هنوز باز نکرده‏ام، جريان آن مرد و زيارت کردنش را گفتم. گفت: او مولاي ما صاحب الزمان (ع) است، من دفعات او را در شبهاي خلوت ديده‏ام.
من از اين که آن حضرت را نشناختم تأسف خود دم، وقت صبح از حرم خارج شده به محله‏کرخ بغداد به مخفيگاه خود رفتم، چون آفتاب بلند شد، ديدم مأموران ابن صالحان در پي من آمده و مرا از دوستانم مي‏پرسند و در دست خويش از وزير (منصوربن صالحان) با خط خودش امان نامه‏اي آورده‏اند، من با بعضي از ياران خود پيش وزير رفتم، او چون مرا ديد برخاست و مرا در آغوشش گرفت و چنان خوش برخورد کرد که سراغ نداشتم، گفت: کار به جايي رسانده‏اي که از من به صاحب الزمان صلوات الله عليه شکايت مي‏کني؟! گفتم: من فقط دعا کرده‏ام، فرمود: واي بر تو! مولايم امام زمان صلوات الله عليه شب جمعه به خواب من آمد، امر مي‏فرمود به تو نيکي کنم، و چنان پرخاش فرمود که برخود ترسيدم.
گفتم: لااله‏الاالله شهادت مي‏دهم که آنها بر حق و منتهاي حقند، ديشب مولايم را در بيداري ديدم و به من چنين و چنان فرمود، آنگاه جريان شب را براي او توضيح دادم، او بسيار تعجب کرد، بر من بسيار نيکي کرد و ببرکت آن حضرت از وي به چنان مرادي رسيدم که گمان نمي‏کردم. [1] .

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

حکايت مرحوم بحرالعلوم‏
ویژگی ها و دستاوردهای حکومت حضرت مهدی(عج)
آثار وجودی امام زمان(عج)
آشنایی مختصر با امام زمان (ع)
/حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی
امام مهدی موجود موعود
چهل حدیث مهدوی
خلاصه از زندگینامه امام زمان عجل الله تعالی فرجه
داستانی از تشرف مردی کفاش خدمت امام زمان(عج) کفاش خدمت امام زمان(عج)
ایام ولادت حضرت ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرجه مبارک باد
سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه مبارک باد
انتظار یعنى آماده باش كامل
چگونه باید به امام مهدی (عج)سلام گفت
سرگذشت مادر بزرگوار امام زمان علیه السلام
40 حدیث ا مام زمان (عج)
گل نرگس (ویژه نامه ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف)
میلاد سراسر نور و برکت منجی عالم بشریت بر شیعیان مبارک باد
رابطه شب قدر با حجت زمان و امام عصر، عج الله تعالی فرجه الشریف
پاسخ آيت الله جوادي آملي به چهار پرسش درباره امام زمان (عج)
معجزاتی که از حضرت حجت به دست بعضی از سفراء جاری، و از خود آن بزرگوار مشاهده شده؛

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی