آیت الله تهرانی آرزو داشت روز اربعین از دنیا برود

بازدید : 3162
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
تاریخ : 14 دی 1391
آیت الله تهرانی آرزو داشت روز اربعین از دنیا برود
 

امام جمعه موقت تهران:
آیت الله تهرانی آرزو داشت روز اربعین از دنیا برود/ شهید صیاد شیرازی تربیت شده مکتب آیت الله تهرانی بود خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که آیت الله تهرانی آروز داشت که روز اربعین از دنیا برود، گفت: این عالم وارسته هیچ گونه ارزشی برای دنیا و مظاهر آن قائل نبود و غباری از دنیا نیز بر دامان ایشان ننشست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه گرامی داشت آیت الله مجتبی تهرانی که چهارشنبه شب به صورت زنده از شبکه خبر سیما پخش شد، به بیان ویژگی های اخلاقی این عالم ربانی پرداخت و گفت: ایشان مجموعه ای از فضائل بود. 
آیت الله تهرانی شخصیتی جامع الاطراف بود
امام جمعه موقت تهران با بیان این که آیت الله تهرانی شخصیتی جامع الاطراف بودند، خاطرنشان کرد: در ابعاد اخلاقی نیز ایشان زاهدی وارسته و بی تعلق به دنیا بود و جامعه ما باید از این گونه شخصیت ها الگو بگیرد. 
وی با اشاره به این که آیت الله تهرانی مخزن اسرار حضرت امام هم در مسائل اخلاقی و عرفانی و هم در مسائل انقلابی و علمی بود، یادآورشد: ایشان به قدری با امام راحت بودند که حتی گاهی مطلبی که فرزندان امام حیا می کردند که به امام منتقل کنند، مرحوم آقای تهرانی به ایشان منتقل می کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که آیت الله تهرانی به معنای واقعی کلمه زاهد بود، تصریح کرد: این عالم ربانی هیچ گونه ارزشی برای دنیا و مظاهر دنیوی قائل نبود و غباری از دنیا نیز بر دامان ایشان ننشست.
زهد آیت الله تهرانی گوشه گیری و انزوا نبود
وی اظهار داشت : البته زهد ایشان زهد انزوا و گوشه گیری نبود، آیت الله تهرانی زاهدی بصیر و در متن جامعه و مردم بود، ایشان مشکلات را در تمام مسائل انقلاب رصد می کردند و جزو دلسوزترین افراد نسبت به مسائل انقلاب و مردم بودند. 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آیت الله تهرانی نسبت به مشکلات کشور نیز اشراف کامل داشتند، اما به گونه ای عمل می کردند که هم به رسالت خود عمل کرده باشند و هم جامعه را مایوس نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ارادت آیت الله تهرانی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت را مثالزدنی خواند و گفت: ایشان نسبت به اهل بیت و امام حسین(ع) فانی بود، ایشان زمانی که در ماه محرم در بیمارستان شیمی درمانی می کردند، با اصرار خودشان از بیمارستان ترخیص شدند و در جلسه روضه امام حسین شرکت کردند و تا زمانی که نفس داشتند با تمام وجود یا حسین می گفتند. 
وی با بیان این که آیت الله تهرانی ذاتا حسینی، علوی و فاطمی بود، ابراز داشت: آروزی ایشان این بود که در روز اربعین به لقاءالله بپیوندد و در مراسم تشییع جنازه آیت الله انواری نیز به من فرمودند رفقای ما یکی یکی می روند و بعد از ایشان(آقای انواری) نوبت من هست. 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به شخصیت مرحوم حضرت آیت الله بهجت خاطرنشان کرد: ایشان اهل رسانه نبودند، اما ظرافت داشتند و گاهی که به حضرت آقا پیام می دادند و یا به مسؤولان دیپلماسی مطلبی را متذکر می شدند بسیار دقیق بود به گونه ای که بزرگ ترین سیاست مداران نیز به آن توجه نداشتند. 
این استاد حوزه اضافه کرد: مرحوم آیت الله تهرانی نیز در دو دوره انتخابات روشن بینی ها و ظرافت هایی داشتند و از هیچ چیز مضایقه نکردند و البته جایی را هم به هم نریختند، ایشان فردی بسیار بصیر بودند که به درستی اظهار نظر می کردند. 
مصداق بارز عاش سعیدا و مات سعیدا
وی با بیان این که محبت و معرفت آیت الله تهرانی نسبت به اهل بیت(ع) عالمانه و عارفانه بود، اظهار داشت: ایشان دل خود را خانه اهل بیت(ع) قرار داده بود و مصداق بارز عاش سعیدا و مات سعیدا بود. 
این استاد حوزه با اشاره به ارتباط آیت الله مجتبی تهرانی با نسل جوان، خاطرنشان کرد: آن مرحوم همیشه می گفت حضرت امام دنبال این بود که شاگردان خود را الهی بار بیاورد، ایشان به دنبال شکار دل ها بود و افرادی که در مکتب ایشان تربیت یافته اند دچار انحراف نشده اند. 
وی با بیان این که مرحوم آیت الله تهرانی با طلاب پدرانه برخورد می کرد، یادآورشد: بیشتر افرادی که در جلسات ایشان حضور می یافتند جوانان بودند، مرحوم شهید صیاد شیرازی نیز تربیت شده مکتب ایشان بود.

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه