بلوغ سیاسی ایرانیان در صحنه انتخابات

داریوش احمد رضا بهمنیار
بازدید : 2924
زمان تقریبی مطالعه : 7 دقیقه
تاریخ : 02 خرداد 1392
بلوغ سیاسی ایرانیان در صحنه انتخابات

 بسم الله الرحمن الرحیم

                               بلوغ سیاسی ایرانیان در صحنه انتخابات

 داریوش احمد رضا بهمنیار

مردم ایران بعد از اعلام ریاست جمهوری یازدهم با ضریب75 درصدی دنیا را غافلگیر خواهند کرد، و مثل همیشه حماسه ای تاریخی را این دفعه در24 خرداد رقم خواهند زد، ایرانیان طرفداران حق و حقیقت هستند و به راحتی مغلوب نمی شوند، طرفداران حق اگر زود مغلوب شوند که طرفدار حق نیستند، مردم ایران شکست هم نمی خورند چرا که شیعیان حضرت علی (ع) بلد نیستند که چطور باید شکست خورد، در قاموس آنها شکست همان شهادت و پیروزی در راه رضا و دستور الهی است، و همین ایده است که دشمنان ایران و اسلام ناب را به استیصال و ذلت کشانده است.

تاریخ گواه است که حركت ایرانیان در طول تاریخ همیشه همراه با تفكر و تامل بوده است، و در صحنه جهانی حضوری آگاهانه داشته اند، بخش‌هایی از تاریخ ایران به خوبی نشان می‌دهد که ایرانیان در ادوار مختلف در عرصه‌‌های گوناگون سرآمد بودند، و راههای جدیدی را نیز برای بشریت نشان داده‌اند.

ما با مطالعه زندگي رهبران انقلاب هاي گذشته مي بينيم هيچ يک از آن ها به توانايي امام خميني (ره) در برقراري ارتباط صميمي و مردمي با مستضعفين و طبقات ديگر اجتماعي نمي رسند، امام خميني معناي قدرت را نه تنها در جهان اسلام بلكه در كل جهان تغيير داد، چرا که قدرت قبل از او متكي بر منابع و منافع مادي بود، ولی پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، این قدرت تبديل به احترام به عقايد ، پرورش افكار و اطلاع رساني شد.

امام خميني با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اين نظريه را به عنوان عالي ترين و وسيع ترين مظهر پيوند دين و دولت مطرح ساخت، و بر اين عقيده بود كه طبق وعده الهی در قرآن، اراده مستضعفان سرانجام به رهبري جهان توسط آنان منجر خواهد شد.
قدرت‌هاي بزرگ غربي در مواجهه با نوآوري‌هاي بي ‌بديلي كه امام راحل (ره) و انقلاب اسلامي آفريده بودند با پتانسيل و ظرفیت های نهفته قدرت اسلام ناب برای اولین بار آشنا شدند.

اساسا ريشه ‌اين واقعيت مهم را كه انقلاب اسلامي ايران در ذات خود هيچ شباهتي با انقلاب‌هاي ديگري كه در قرن حاضر به وقوع پيوسته نداشته است را بايد در پيوندهای انفكاك ‌ناپذير انقلاب اسلامي و امام خمینی (ره) ، ولایت فقیه و داشتن رهبری جستجو نمود.

برای همین هم است که مقام معظم رهبری انقلاب اسلامي تاکيد می کنند: موضوع بيداري اسلامي امروزه در صدر فهرست مسائل جهان اسلام و امت اسلامي قرار دارد، پديده‌ شگرفي که اگر باذن‌الله سالم بماند و ادامه يابد، قادر خواهد بود سر بر آوردنِ تمدن اسلامي را در چشم‌اندازي نه چندان دور دست، براي امت اسلامي و آن گاه براي جهان رقم بزند.

بيداري اسلامي اگرچه قدمتي طولاني دارد، اما این انقلاب اسلامی ایران بود که در گسترش و تعميق آن نقش تعيين کننده داشت از همین رو انقلاب اسلامی ایران یک الگوی مناسب در بیداری ملت‌های منطقه شده است.

انقلابی که همه ي جهان را مسخر فکر خود کرد و روي معادلات جهانی اثر گذاشت، بسياري از مفاهيمي که قرنها مفهومی خاص نداشت به یک باره براي بشريت تقدس پيدا کرد، مثل مساوات، برادري، عدالت و مردم سالاري، و همه اینها تحت تاثير انقلاب اسلامی در منطقه بوجود آمد، در حالی که در ساير انقلاب های جهان چنين چيزهايي وجود نداشت.

حتی بسياري از شخصيت‌هاي غير مسلمان نيز با تأكيد بر عدم گنجايش جريان انقلاب اسلامي در چارچوب محاسبات مادي، بر اعجاز انقلاب اسلامي صحه مي‌گذارند، به عنوان مثال رابرت كالستون دانشمند كانادايي در اين ‌خصوص مي‌گويد: از نظر من كه يك غربي و فرد غير مسلمان هستم اين معجزه است كه يك انقلاب مكتبي و الهي بتواند در جهان امروز اين ‌طور تحقق پيدا كرده و در جهت استقرار عدالت به پيش رود، اين انقلاب بدون شك از جانب خداوند حمايت مي‌شود.

انقلاب اسلامي در يكي از حساس ‌ترين نقاط جهان همچون زلزله‌اي غير مترقبه، اردوگاه آرام و بي‌ دغدغه ‌استكبار را به‌ شدت به لرزه درآورد، با وقوع انقلاب اسلامي ايران براي اولين بار يك كشور مسلمان به طور موفقيت‌آميزي قدرت‌هاي بزرگ غربي را به مبارزه طلبيد، و منافع مادي آن‌ها را با خطر جدي مواجه ساخت.

در حقیقت انقلاب اسلامی ايران نخستين پيروزي مسلمانان بر غربیان از قرن 16 ميلادي به اين طرف محسوب مي‌شود، و نكته‌ مهم اين‌ جاست كه اسلام عامل هدايت‌ كننده و باعث این پیروزی بوده است، و هيچ ‌يك از ایده های ناسيوناليسم، كاپيتاليسم، كمونيسم و سوسياليسم و غیره.... در آن نقشي نداشته اند.

چرا که انقلاب اسلامي ايران بر اساس افكار بلند و انديشه ‌متعالي و نوآورانه ‌حضرت امام (ره) تكوين يافته است، و همواره در عوامل پيدايش، و طرح شعارهاي محوري، و تعيين اهداف، آرمان‌هاي بلند و راهكارهاي وصول به آن با باورها و اعتقادها و آرمان‌هاي اين شخصيت بزرگ، پيوندي ناگسستني داشته است، از همین رو مقام معظم رهبري (حفظ اله) با انگشت نهادن بر اين مهم به همگان متذكر گرديده‌اند كه انقلاب اسلامي و امام خميني (ره) دو پديده ‌انفكاك‌ ناپذيرند و تحليل انقلاب اسلامي بدون شناخت شخصيت رهبر بزرگ آن ممكن نيست.

سخنان جامع و راه گشاي رهبر معظم انقلاب اسلامي تامين کننده و برطرف کننده اين الزام است، حضرت امام خامنه اي در اين خصوص می فرمایند: اکنون اسلام از حاشيه‌ معادلات اجتماعي و سياسي جهان خارج شده و در مرکز عناصر تعيين ‌کننده‌ حوادث عالم جايگاهي برجسته يافته و اين در دنياي کنوني که پس از شکست کمونيسم و ليبراليسم، دچار خلأ عميق فکري و نظري است، پديده‌‌اي مهم و پرمعني به شمار مي‌رود.

بدون شک خاورميانه و جهان اسلام به لحاظ تاريخي و فرهنگي در موقعيت خاصي قرار گرفته است، و در برهه فعلي از يک سو شاهد تضعيف دشمنان اسلام در جبهه هاي مختلف اقتصادي و سياسي و فرهنگي، و از سوي ديگر شاهد ترقي و اعتلاي آموزه هاي وسيع و عميق اسلامي و تبديل آنها به دغدغه هاي روزمره ملتهاي مسلمان هستيم، در چنين برهه اي ترسيم مختصاتي که جهان اسلام در آن قرار دارد و نقشه راهي که بر اساس آن بتوان به حرکت رو به جلوي ملتهاي مسلمان ادامه داد يک الزام محسوب مي شود.

انتخابات صیانت از رکن جمهوریت نظام است، همه انتخابات گذشته در ظرف 34 سال گذشته، نماد یک مردم‌سالاری پویا بوده است، و مردم ایران در این سالها هر بار پرشورتر از گذشته به صحنه آمده اند، آنها دلبستگی خودشان را نسبت به نظام، انقلاب، ارزشها، آرمانهای امام و شهدا و ولایت ثابت کرده اند و از این به بعد نیز اثبات خواهند کرد.

تداوم مستمر انتخابات در ایران امر بسیار مبارکی از جهت اقتدار ملی محسوب می‌شود و در 34 سال پس از انقلاب و حدود بیشتر از سی انتخابات نشان می دهد همه انتخابات بر پایه رعایت آداب و مبتنی بر اخلاق انتخاباتی و اجرای قانون بوده است.

‌خصوصا که مهمترین فرازهای رهبر معظم انقلاب در امر برگزاری این انتخابات قانون گرایی، امانتداری، بصیرت، شجاعت، و دلسوزی و ملاک بودن رای مردم و ایجاد فضای مشارکت و شور و نشاط دانسته اند.

گذشته از اینها حضور مردم در مقاطع مختلف بخشي از توان پايداري جمهوري اسلامي ايران در برابر اين همه فشار غرب، در برابر تحریم هاست و اين مزيت كه قاطبه ملت ايران از نظام سياسي خود حمايت مي كنند و حمايت توده هاي مردم از انقلاب و نفوذ قدرت نرم جمهوري اسلامي در جغرافياي جهان اسلام، مصونيت ديگري را براي دفاع در مقابل قدرت نرم و سخت دشمنان ایران و اسلام ناب ايجاد كرده است، و با وجود اينكه همه رسانه هاي جهان در انحصار آن هاست و هر طوري كه بخواهند مینویسند و می گویند اما کارها هیچوقت به دلخواه آنان پیش نمی رود.

مردم ایران که همیشه در راهپیمایی ها و انتخابات سرنوشت ساز قوی تر از قبل ظاهر می شدند، این بار هم با لبیک به رهبر خود و با وحدت و یکدلی در صحنه حاضر شده و همبستگی ملی و اقتدار ملی خود را برای هزارمین بار به جهانیان اثبات می کنند، ملت ایران میدانند که حضور پرشور و حداکثری آنها در انتخابات پیش‌رو بر مقبولیت نظام اسلامی در جهان خواهد افزود، و یقینا همه مردم، مسئولان، خواص و نخبگان با حضور پرشور خود در انتخابات بار دیگر دین خود را به امام (ره)، شهدا و اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ادا خواهند کرد.

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه