5 دليل براي خداحافظي با فست‌فود

بازدید : 2731
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 26 بهمن 1391
5 دليل براي خداحافظي با فست‌فود
خوراكي‌ها
5 دليل براي خداحافظي با فست‌فود



فست فودها خوراكي‌هاي خوشمزه‌اي هستند كه ترك آن‌ها بسيار سخت است ولي در كنار خوشمزگي براي بدن بسيار مضر هستند و خيلي راحت و سريع ما را بيمار مي‌كنند. كلسترول خون و بيماري‌هاي قلبي از جمله مهمترين مشكلاتي است كه براي بدن شما به وجود مي‌آيد. در اين مطلب نگاهي به مشكلات ديگري كه فست فودها ايجاد ميكنند داريم:
* آسم در فرزندان:
محققان با بررسي نمونه‌هاي مختلفي از كودكاني كه دچار بيماري‌هاي تنگي نفس و آسم هستند به اين نتيجه رسيده‌اند كه والديني كه بيش از حد از فست فود استفاده مي‌كنند فرزندانشان بيشتر در معرض آسم هستند. البته در برخي از كودكان نيز تنگي نفس‌هاي شديدتري ديده شده است.
* بيماري‌هاي پوستي:
يكي از مشكلاتي كه فست فودها بر سر شما مي‌آورند خراب شدن پوست است. مواد و ادويه‌هاي مختلفي كه در اين خوراكي‌ها وجود دارد با پوست زياد سازگار نيستند و مي‌تواند پوست شما را به طور كامل نابود كنند. لك‌هاي مختلف از جمله نشانه‌هاي بيماري‌هاي پوستي هستند كه بر اثر خوردن فست فود به وجود مي‌آيند.
* افسردگي:
تحقيقات مختلفي صورت گرفته است كه نشان مي‌دهد فست فود‌ها مي‌توانند باعث افسردگي شوند. كمبود ويتامين‌هاي مختلف مانند ويتامين B و همچنين اسيدهاي چرب از جمله دلايل به وجود آمدن افسردگي است.
* خطر آلزايمر:
در يكي از تحقيقاتي كه در سوئد انجام شده است دانشمندان به اين نتيجه رسيده اند؛ افرادي كه رژيم غذاييشان بيشتر از فست فودها تشكيل مي‌شود پس از مدتي دچار آلزايمر مي‌شوند. اين درحالي است كه خوراكي‌هاي سرشار از ويتامين E مانند بادام مي‌تواند به مغز را بهبود دهد.
* سرطان پروستات:
محققان از جمله دلايلي كه براي ترك مصرف فست فودها مي‌آورند سرطان‌هاي مختلف است. يكي از مهمترين سرطان‌هايي كه ممكن است به سراغ اين افراد برود سرطان پروستات است. سيب زميني سرخ كرده نيز در صدر جدول فست فودهايي قرار دارد كه باعث اين بيماري مي‌شود.

http://www.jomhourieslami.com/1391/13911126/13911126_06_jomhori_islami_goonagoon_0010.html

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه