6 لقمه‌اي كه جوان تان مي‌كند!

بازدید : 2775
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 06 دی 1392
6 لقمه‌اي كه جوان تان مي‌كند!
خوراكي‌ها
6 لقمه‌اي كه جوان تان مي‌كند!



اگر مي‌خواهيد جواني‌تان را حفظ كنيد، اين شش نوع خوراكي را فراموش نكنيد: روغن زيتون، ماست، ماهي، شكلات، آجيل و توت سياه.
* روغن زيتون:
چهار دهه پيش از اين نتيجه مطالعات محققان 7 كشور نشان داد كه چربي‌هاي اشباع نشده تك‌ظرفيتي در زيتون به طور بارزي موجب كاهش سرعت ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سرطان مي‌شوند. اكنون ما مي‌دانيم كه روغن زيتون داراي پلي‌فنول‌ها و آنتي اكسيدان‌هاي قوي است كه مانع ابتلا به بيماري‌هاي مرتبط با سن فرد مي‌شود.
*ماست:
در دهه 1970 شايع شد كه تعداد افراد بالاي صد سال در كشور جورجيا بيشتر از ساير كشورهاست و گزارشات آن زمان اعلام كرد كه علت اين امر خوردن ماست است. غذايي كه در تمام رژيم‌هاي غذايي مردم آن كشور وجود دارد. ماست منبع غني كلسيم است كه مانع ابتلا به استئوپروز مي‌شود و كمك موثري در حفظ سلامت دستگاه گوارش است و خطر ابتلا به بيماري‌هاي گوارشي مرتبط با سن را كاهش مي‌دهد.
*ماهي:
سي سال پيش محققان شروع به مطالعه در مورد مبتلا نشدن بوميان آلاسكا به بيماري‌هاي قلبي كردند. اكنون دانشمندان مي‌دانند كه علت اين امر مصرف زياد ماهي بوده است. ماهي منبع فراوان امگا3 است كه مانع رسوب كلسترول در شريان‌ها و آرتيمي قلب مي‌شود.
*شكلات:
در بين مردم كنا از جزيره سان بلاس، دور از سواحل پاناما، سرعت ابتلا به بيماري‌هاي قلبي 9 برابر كمتر از مردم خود پاناما است. علت آن اين است كه مردم كنا نوعي نوشيدني مخصوص دارند كه سرشار از كاكائو است. كاكائو منبعي غني از فلانوول‌هاست كه سلامت عملكرد رگ‌هاي خوني را حفظ مي‌كند و در نتيجه خطر ابتلا به فشارخون، ديابت نوع دو، بيماري‌هاي كليوي و ديوانگي را كاهش مي‌دهد.
*آجيل:
مطالعات نشان مي‌دهد افرادي كه آجيل مي‌خورند. به طور متوسط 2/5 سال بيشتر از سايرين عمر مي‌كنند. آجيل منبع غني از روغن‌هاي اشباع نشده است و بنابراين خاصيتي شبيه روغن زيتون دارند. همچنين آجيل‌ها حاوي مقدار قابل توجهي ويتامين، مواد معدني و فيتوشيميايي‌ها مثل آنتي‌اكسيدان‌ها است.
*توت سياه:
در يك مطالعه كه در سال 1999 به چاپ رسيد، محققان تأثير مصرف توت را در افزايش طول عمر موش‌هاي آزمايشگاهي به اثبات رساندند. اين تأثير در مورد انسان نيز صدق مي‌كند. تركيبات موجود در توت التهاب و آسيب‌هاي احتراقي را تسكين مي‌دهد. همچنين مانع كاهش حافظه و عملكرد مغزي مي‌شود.

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه