انقلاب اسلامی و رهبری

رهبری گوهر بی همتایی است که خداوند بزرگ به خاطر شایستگی مردم ایران در دسترس شان قرار داده است، و این فرموده امام راحل است که فرمودند، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد، و هنوز هم طنین صدای امام توسط جانشین به حقش فریاد زده می شود و در جهان می پیچد.
بازدید : 2828
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
تاریخ : 21 بهمن 1392
انقلاب اسلامی و رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به:سایت  جامع فرهنگی مذهبی فلاح

 انقلاب اسلامی و رهبری

 

روز دوازده بهمن سال57 در ساعت ۹:۲۷:۳۰ دقیقه بامداد بود که هواپیمای حامل امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست، پرنده ای به ایران آمده بود، نوری وارد شده بود و در بزرگ باز شده بود، سرتاسر باغ را پیمود، پله ها را پایین آمد حکم پیری داشت که عبا بر تن می کند، شکاف انداخت و بر دل ها نفوذ کرد، طول جمعیت استقبال کننده از امام عزیز به ۳۳ کیلومتر رسیده بود، از خفت و خواری زمان قبل خبری نبود، چشمها باز شده بود، انقلاب اسلامی ایران برای مردم ایران حلاوت و سکر صبح را داشت، دیگر این تن مال ما نبود قبل از آن هم مال ما نبود، مردم از محفظه چهام وجود پریده بودند به شاخه اول، این حالت را از قبل می شناختند، وقتی که گرایه امانشان نمی داد، یقین آدمی ما همانی نیست که نام ما را داشت، پرده ای مخفی تر و در بهمن1357 این پرده افتاد، مردم ایران در ولایت چیزی دیدند که کیمیا است.

و جمهوري اسلامي با رهبري داعیانه امام خميني، نتيجه و برآيند انقلاب اسلامي شد كه در سال 1357 به پيروزي رسيد، و جانشين نظام وابسته سلطنتي پهلوي گرديد، هدف امام این نبود که مردم ایران با نادیده گرفتن اصول و ارزشهای الهی اسلامی انسانی به قدرت برسند، اگر امام و مردم از اصول و ارزش ها پیروی کردند و سختی های زیادی را متحمل شدند در عوض سرافراز ، پیشرفته ، مستقل و الگوی جهانیان شدند.

مردم ایران ولایت را حس می کنند و آن را از خود می دانند، خصوصیات والا و روشنگری مقام رهبری، بینش مردم ایران را به شور و شوق و شعوری رسانده است که اقتدار و صلابت ایران را باور دارند، و  به آن معرفت رسیده اند که در وجود آقا چهره می نمایاند، از دوست و دشمن ایرانی و ایرانیان معترف هستند که ایران بدون ولایت در همان دوران اوایل انقلاب دچار تحریف می شد.

رهبری گوهر بی همتایی است که خداوند بزرگ به خاطر شایستگی مردم ایران در دسترس شان قرار داده است، و این فرموده امام راحل است که فرمودند، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد، و هنوز هم طنین صدای امام توسط جانشین به حقش فریاد زده می شود و در جهان می پیچد.

خیلی از افراد سعی کرده اند تا انقلاب اسلامی ایران در سال57 را در ردیف سایر انقلابهای معمولی دنیا بدانند، اما در عمل هرگز این طور نیست و حقیقت ندارد ، پيروزي انقلاب اسلامي در ايران تنها يك حادثه داخلي براي تغيير يك رژيم سياسي نبود ، جنبش‏های اسلامی معاصر، حیات خود را مدیون انقلاب اسلامی هستند، زیرا انقلاب اسلامی، به اسلام و مسلمانان حیاتی تازه بخشید، آنان را از عزلت و حقارت نجات داد، و اسلام را به عنوان تنها راه ‏حل برای زندگی سیاسی مسلمانان مطرح ساخت، با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بزرگ ‏ترین تحول جهانی قرن بیستم به وقوع پیوست، و پیروزی انقلاب اسلامی، چه در داخل و چه در خارج از کشور، ناظران را با پدیده‏ای تازه در صحنه سیاسی جهان رو به ‏رو ساخت.

انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ره بعد از ورود به ایران ، غرور ملت ‏های مستضعفی را که سالیانی زیادی را مورد ظلم قرار گرفته بودند را به آنان باز گرداند، امام (ره) نه تنها توانست سرنوشت کشور ایران را تغییر دهد، بلکه میلیون‏ها انسان راه گم ‏گشته، در برهوت جاهلیت عصر مدرن را، به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتا پرستی و اسلام ناب فراخواند.

اکنون به برکت انقلاب اسلامي ايران است که مسلمانان جهان از سال‌هاي غفلت و جهل گذشته خود دور شده‌اند، و اين مساله ناشي از بيداري اسلامي مسلمانان در جهان اسلام است ، که باعث شده مسلمانان جهان امروز بسيار سر زنده ‌تر و اميدوارتر از گذشته به توان خود براي ايجاد زندگي بهتر و تاثيرگذاري بيشتر براي سرنوشت خود از طريق راهکاري مردم سالارانه پي ببرند.

ولایت فقیه که امام راحل پایه گذاری کرد، یک تمرکز و قبضه اقتدار است، که ایران را ایرانی مقتدر کرده است، ایران بدون ولایت مثل کسی است که خونی در رگها ندارد ، خونی که در رگ هایش هست گرما ندارد.

انقلاب اسلامی و مردمی57 بدون هیچ ‌گونه مرزبندی طبقاتی و گروهی بوده، و فقط ایدئولوژی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را دارا می ‌باشد، که سازش با نظامهای رایج و زورگوی دنیا را بر نمی تابد، و رهبری آن توسط یکی از کم نظیرین مردان تاریخ ، حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و جانشین خلف اش، ویژگیهای خاص خود را دارد و دنیا با چنین انقلابی و با چنین رهبرانی آشنایی نداشته و ندارد.

و اين اسلام ناب محمدي به پشتيباني ولايت فقيه خواهد بود که بر دنيا مسلط می شود، و امروز ثابت شده است که توفيقات نهادهاي انقلابي مانند بسيج، سپاه، جهاد سازندگي و غيره.... مرهون مدل حکومتي مبتني بر ولايت فقيه است، که عقربه زمان را به نفع اسلام ناب شيعی چرخانده است.

 

داریوش احمد رضا بهمنیار      http://bahmaneyar.blogfa.com/post-423.aspx

  

 

 

 

 

 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

دست آوردهای انقلاب اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری
انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره)
بیانیه گام دوم انقلاب دارای مبانی قرآنی استواری است و با نگاهی عمیق برگرفته از متون اسلامی اعم از قرآن، سیره انبیاء و ائمه طاهرین علیه‌السلام است که نقشه راه ادامه کار انقلاب و متکی بر تجربیات چهل ساله آن است.
انقلاب اسلامی ایران
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
سخنان امام خمینی (ره) در مورد پیروزی انقلاب اسلامی
آسیب شناسی انقلاب اسلامی:
دستاوردهای انقلاب اسلامی.
آرمان های انقلاب اسلامی:
آرمان ها، دستاوردها و آسیب شناسی انقلاب اسلامی:
رخدادهای سال 56 تا پیروزی انقلاب اسلامی:
روز شمار انقلاب اسلامی
جریانی منحرف از انقلاب اسلامی
بهار در زمستان « شعر انقلاب اسلامی »
فتح الفتوح انقلاب اسلامی ایران در عراق
شعری در باره انقلاب اسلامی با تصویر
منابعی مهم در شناخت انقلاب اسلامی
دشمن و دشمن شناسی در کلام رهبری
انقلاب سفید شاه و پیامدهای آن
مقایسه ایرانِ قبل و بعد از انقلاب،

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی