مبانی قرآنی بیانیه‌ی گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری توسط حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بررسی و تببین شد

بیانیه گام دوم انقلاب دارای مبانی قرآنی استواری است و با نگاهی عمیق برگرفته از متون اسلامی اعم از قرآن، سیره انبیاء و ائمه طاهرین علیه‌السلام است که نقشه راه ادامه کار انقلاب و متکی بر تجربیات چهل ساله آن است.

این بیانیه نگاهی عمیق به گذشته دارد و افق آینده کشور را ترسیم کرده که همان رسیدن به تمدن عظیم اسلامی و اتصال آن به منبع اصلی نظام آفرینش یعنی حضرت ولیعصر(علیه‌السلام) است. از این رو حجة الاسلام و المسلمین قرائتی در نوشتاری به تشریح مبانی قرآنی این بیانیه پرداخته و با بیان صدها آیه و روایت جایگاه و خواستگاه عبارات و کلمات آن را بیان کردند.
بازدید : 1131
زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه
تاریخ : 22 اردیبهشت 1398
بیانیه گام دوم انقلاب دارای مبانی قرآنی استواری است و با نگاهی عمیق برگرفته از متون اسلامی اعم از قرآن، سیره انبیاء و ائمه طاهرین علیه‌السلام است که  نقشه راه ادامه کار انقلاب و متکی بر تجربیات چهل ساله آن است.

توجه به تاریخ گذشته! نوآوری‌ها، استقلال، آزادی، حاکمیت اسلامی، تقابل اسلام و استکبار، نعمت‌های خاص، پاکسازی و طرد افراد نفوذی، عزت، توجه به نقش جوانان، پایداری  و استقامت، دستاوردها، مدیریت جهادی، عزت - حکمت - مصلحت، داشته‌ها و سرمایه‌ها، ممنوعیت رکود و توقف، توجه به ظرفیت‌ها، نگاهی به تفاوت‌ها،  شباهت‌ها و نمونه‌های تاریخی، بایدهای پیش رو!، عدالت نسبی (نه عدالت مورد انتظار)، اقدامات دشمن،  توجه به اقتصاد، اقتصاد هدفمند، تعدیل ثروت، اقتصاد اسلامی، معنویت، هویت، نگاه جمعی، پویایی، پاکدستی و پارسایی از مبانی مطرح شده در این نوشتار است، که با صدها آیه مستندات قرآنی آن تشریح شده است.

جهت دانلود فایل PDF کلیلک کنید. 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه