از ‏جانب مادرم فاطمه طواف کنيد

بازدید : 3391
زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه
تاریخ : 09 اردیبهشت 1394
از ‏جانب مادرم فاطمه طواف کنيد

از ‏جانب مادرم فاطمه طواف کنيد
1- موسي بن قاسم گويد: به أبي جعفر ثاني (امام جواد) (عليه السلام) گفتم: خواستم به عوض شما و پدرتان طواف کنم، ولي مي‏گويند از طرف اوصياء، طواف صحيح نيست؛ فرمود: نه، هر قدر بتواني طواف کن، اين کار جايز است.
بعد از سه سال، به آن حضرت گفتم: من از شما اجازه خواستم که از جانب شما و پدرتان طواف کنم، اجازه فرمودي، آنچه خدا خواست از طرف شما طواف کردم، بعد چيز ديگري به نظرم آمد و به آن عمل کردم؟ امام فرمود: آن چيست؟
گفتم: يک روز از طرف رسول الله (صلي الله عليه واله) سه بار طواف کردم، در روز دوم از طرف اميرالمؤمنين (عليه السلام) طواف به جاي آوردم، در روز سوم از جانب امام حسن و در روز چهارم از طرف امام حسين، روز پنجم به عوض علي بن الحسين، روز ششم از أبي جعفر محمد بن علي، روز هفتم از جعفر بن محمد، روز هشتم از جانب پدرت موسي بن جعفر روز نهم از جانب پدرت علي بن موسي، روز دهم از جانب شما اي آقاي من!. اينها آنان هستند که به ولايتشان عقيده دارم.
فرمود: آن وقت به خدا قسم به ديني اعتقاد داري که خداوند از بندگان غير آن را قبول ندارد، گفتم: گاهي هم از جانب مادرت فاطمه (سلام الله عليها) طواف کردم وگاهي نکردم، فرمود: اين کار را زياد کن، اين انشاء الله أفضل اعمالي است که مي‏کني.[کافی ج4 ص314] .

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی