مناظره های آموزنده

چاپ اول کتاب «مناظره های آموزنده»، دارای پانزده مناظره در پانزده فصل، نوشته محمد محمدی ری شهری به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.
بازدید : 2780
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 04 دی 1391
مناظره های آموزنده
چاپ اول کتاب «مناظره های آموزنده»، دارای پانزده مناظره در پانزده فصل، نوشته محمد محمدی ری شهری به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.
دارالحدیث

به گزارش پایگاه حدیث نت، نویسنده در بخش ابتدایی پیش گفتار کتاب آورده است: آزادی بحث و انتقاد در مسائل مذهبی یکی از ویژگی های فرهنگ اسلام است و هنگامی به اهمیت این آزادی پی می بریم که می بینیم پس از گذشت حدود ده قرن از تاریخ اسلام و رشد نسبی افکار در کشورهایی مانند فراسنه، ایتالیا، پرتغال هیچ کس حق کوچکترین ایراد به فروع مذهب کاتولیکی را نداشت تا چه رسد به اصول، و کمترین ایراد و اظهار نظر کافی بود که ایراد کننده را محکوم به مرگ نماید.

با جرات می توان گفت که در هیچ آیینی به اندازه اسلام، آزادی اندیشه و ابراز عقیده وجود نداشته تا در پرتو آن مخالفان بتوانند حتی پیش رهبران آن آیین اظهار عقیده کنند و به بحث و گفتگو بنشینند و در قبول یا رد آنچه می شنوند آزاد باشند.

کتاب «مناظره های آموزنده» دارای پانزده مناظره در پانزده فصل است که بجز مواردی که در پاورقی اشاره شده، بوسیله نگارنده از عربی به فارسی ترجمه شده اند.

گفتنی است، اصل کتاب نخستین بار در سال ۱۳۵۷ با نام «مناظره در رابطه با مسائل ایدئولوژی» و در سال ۱۳۸۳ با تغییراتی با نام «مناظره و گفتگو در اسلام» به طبع رسیده و اینک با تغییرات و اضافاتی بیشتر با عنوان «مناظره های آموزنده» در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

عناوین چند فصل کتاب عبارت است از: مناظره پیامبر(ص) و پیروان پنج دین، مناظره امام علی(ع) و دانشمند یهودی، مناظره امام صادق(ع) و طبیب هندی، مناظره هشام بن حکم و عمروبن عبید، مناظره الهی و مادی، مناظره امام رضا(ع) و دانشمند ادیان، مناظره امام رضا(ع) و زندیق.

چاپ اول کتاب «مناظره های آموزنده»، نوشته محمد محمدی ری شهری با ۱۶۲ صفحه، جلد نرم، بهای ۳۲۰۰ تومان و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.

 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.
چاپ دوم كتاب «دانش حديث» پژوهشی كاربردی در شناخت دانش‌های حديثی به قلم مدرسان دانشكده علوم حديث منتشر شد.
عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت
حكمت نامه عيسى بن مريم (عليه السلام) منتشر شد
انتشار کتاب «ذکر سرود هستی »
كتاب «رضایت زناشویی» پیرامون عوامل پیشینی و پسینی رضامندی، به سفارش سازمان بهزیسیتی کشور و به همت پژوهشكده اخلاق و علوم رفتاری پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.
رونمایی از کتاب «رخساره خورشید»
بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.
سالنامه حديثی نور مزين به كلام اهل بيت عليهم السلام، ويژه سال ۱۳۹۲ توسط معاونت فرهنگی و ارتباطلات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث تدوين و از سوی انتشارات مؤسسه منتشر شد.
هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود
روش تحقيق موضوعی در قرآن كريم» منتشر شد
كتاب‌«مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة» در كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد
روش شناسی علم کلام
کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.
دانشنامه امام حسين(ع)؛ حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران دارالحديث است
کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد
تلخيص كتاب حج و عمره در قرآن و حديث منتشر شد
شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی