هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود

بازدید : 2373
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 04 اسفند 1391
هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود

هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود

گروه ادب: نويسنده و پژوهشگر حوزه علوم قرآنی از انتشار هشتمين جلد از كتاب «نصوص فی علوم‌القرآن» توسط بنياد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلی موسوی‌‌دارابی، نويسنده و پژوهشگر حوزه علوم قرآنی

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعلی موسوی‌‌دارابی، نويسنده و پژوهشگر حوزه علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با اشاره به تأليف كتاب «نصوص فی علوم‌القرآن» گفت: اين كتاب، دايرةالمعارف علوم قرآنی است كه شامل نصوص و متونی از علمای شيعه و سنی از قرن اول تا قرن حاضر است و بنياد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی جلد هشتم اين اثر را تا پايان امسال چاپ و منتشر می‌كند.

وی افزود: ديدگاه‌های علمای شيعه و سنی در ابتدا جمع‌آوری و گردآوری و سپس تنظيم و مرتب شده است و اين نظرات در جلدهای مختلف اين دايرةالمعارف قرآنی به رشته تحرير درآمده است.

حجت‌الاسلام موسوی‌دارابی با اشاره به موضوعات هر يك از مجلدات منتشر شده، اظهار كرد: در جلد نخست اين اثر، كيفيت نزول قرآن، در جلد دوم و اولين و آخرين آيات نازل شده و ترتيب سوره‌ها در جلد سوم مورد بررسی قرار گرفته است.

اين نويسنده تصريح كرد: صيانةالقرآن، عدم تأليف قرآن، شناخت واژه، اسامی، سوره‌های قرآن و شناخت آيات و اسامی آنها و قرائات از جمله موضوعات مجلدهای ديگر است و جلد هشتم نيز ادامه بحث قرائات است.

وی در پاسخ به اينكه آيا نصوص جمع‌آوری شده از علمای شيعه و سنی با يكديگر مقايسه شده و نقاط اشتراكی و اختلافی بيان شده است، گفت: اين نصوص فقط جمع‌آوری و تنظيم شده است و پيش‌بينی می‌شود تا حدود 16 ـ 20 جلد ديگر ادامه داشته باشد.

نويسنده و پژوهشگر حوزه علوم قرآنی در ادامه با اشاره به آغاز اين پروژه تصريح كرد: اين پروژه از سال 1365 آغاز شده و در ابتدا به صورت محدود بود، ولی با توجه به گستردگی موضوع، اين اثر در يك جلد محدود نشد و تصميم بر اين شد تا مباحث علوم قرآنی از متون قديم و جديد در جلدهای ديگر ادامه يابد.

  
 
   استفاده از این خبر ، با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

كتاب «رضایت زناشویی» پیرامون عوامل پیشینی و پسینی رضامندی، به سفارش سازمان بهزیسیتی کشور و به همت پژوهشكده اخلاق و علوم رفتاری پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.
چاپ دوم كتاب «دانش حديث» پژوهشی كاربردی در شناخت دانش‌های حديثی به قلم مدرسان دانشكده علوم حديث منتشر شد.
حكمت نامه عيسى بن مريم (عليه السلام) منتشر شد
سالنامه حديثی نور مزين به كلام اهل بيت عليهم السلام، ويژه سال ۱۳۹۲ توسط معاونت فرهنگی و ارتباطلات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث تدوين و از سوی انتشارات مؤسسه منتشر شد.
روش تحقيق موضوعی در قرآن كريم» منتشر شد
کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.
کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد
تلخيص كتاب حج و عمره در قرآن و حديث منتشر شد
انتشار کتاب «ذکر سرود هستی »
مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.
رونمایی از کتاب «رخساره خورشید»
بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.
عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت
كتاب‌«مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة» در كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد
روش شناسی علم کلام
دانشنامه امام حسين(ع)؛ حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران دارالحديث است
شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره
مناظره های آموزنده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی