بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.

بازدید : 1850
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 08 اسفند 1391
بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.
بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.
دارالحدیث پایگاه حدیث نت: طراحی و نشر نرم‌افزارها در رشته‌ها و زمینه‌های گوناگون جریانی است که همراه با زمان گسترش و سرعت می‌یابد و از یک رو می‌رود تا کلیه اطلاعات و محاسبات را در حصاری نرم‌افزاری گردآورد و از سوی دیگر با شناساندن خود به اقشار مختلف جوامع، گام در راه فراگیر و همگانی شدن نهاده است. خوشبختانه در این میان، داده‌های مربوط به دین و مذهب ما از این جریان عقب نمانده است؛ بلکه نرم‌افزارهای متنوعی با گرایش پرداختن به دین اسلام و معارف و آموزه‌های شیعی به دست اندیشمندان مسلمان با اهداف گوناگون فرهنگی، تبلیغاتی، آموزشی و پژوهشی ساخته و پرداخته شده است. و در دهۀ اخیر با بهبود چشم‌گیر کیفی و رشد فزایندۀ کمی در طراحی و تولید نرم‌افزارها، توجه پژوهشگران و علاقه‌مندان به عرصه‌های مختلف علوم اسلامی به سوی استفاده و به کارگیری نرم‌افزارها معطوف شده است. در این راستا آشنایی با عناوین این نرم‌افزارهاو کارآیی هر یک گامی مؤثر در استفاده از آنهاست. علاقه مندان برای دسترسی رایگان به نرم افزارهای زیر به نشانی اینترنتی دانشگاه قرآن و حدیث www.hadith.ac.ir مراجعه کنند. نرم افزارهای پژوهشی: جامع الاحادیث ؛ جامع فقه اهل البیت؛ منهج النور؛ درایه النور؛ معجم فقهی؛ معجم عقائدی؛ عترت ۱(پیامبر اسلام، محمد رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم؛ عترت۲ (همای رحمت (دربارۀ امام علی علیه السلام)؛ عترت ۳(حضرت فاطمه سلام الله علیها) ؛عترت ۴(امام حسن مجتبی علیه السلام؛ عترت ۵(امام حسین علیه السلام؛ عترت ۶(امام سجاد علیه السلام؛ عترت ۷و۹(امام باقر و امام کاظم علیهما السلام ؛ عترت ۸(امام صادق علیه السلام) ؛عترت ۱۰(امام رضا علیه السلام) ؛عترت ۱۳و ۱۲و ۱۱( امام جواد و امام هادی و امام حسن عسگری عليهم السلام ؛ عترت ۱۴(حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف. 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
كتاب «رضایت زناشویی» پیرامون عوامل پیشینی و پسینی رضامندی، به سفارش سازمان بهزیسیتی کشور و به همت پژوهشكده اخلاق و علوم رفتاری پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.
مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.
دانشنامه امام حسين(ع)؛ حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران دارالحديث است
روش تحقيق موضوعی در قرآن كريم» منتشر شد
تلخيص كتاب حج و عمره در قرآن و حديث منتشر شد
حكمت نامه عيسى بن مريم (عليه السلام) منتشر شد
انتشار کتاب «ذکر سرود هستی »
رونمایی از کتاب «رخساره خورشید»
سالنامه حديثی نور مزين به كلام اهل بيت عليهم السلام، ويژه سال ۱۳۹۲ توسط معاونت فرهنگی و ارتباطلات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث تدوين و از سوی انتشارات مؤسسه منتشر شد.
هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود
چاپ دوم كتاب «دانش حديث» پژوهشی كاربردی در شناخت دانش‌های حديثی به قلم مدرسان دانشكده علوم حديث منتشر شد.
عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت
كتاب‌«مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة» در كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد
روش شناسی علم کلام
کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.
کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد
شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره
مناظره های آموزنده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی