کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد

بازدید : 2639
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 26 دی 1391
کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد

چاپ اول کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» در آمدی بر لذت از دیدگاه اسلام با رویکرد روان شناسی مثبت گرا توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

 
به گزارش پایگاه حدیث نت، این کتاب،حاصل پژوهش گروه روان شناسی اسلامی پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری دارالحدیث است.

در مقدمه کتاب آمده است: متون دینی(قرآن و حدیث) که از منبع وحی سرچشمه می گیرند، بر پایه یک انسان شناسی دقیق و مطابق واقع، قرار دارند. این حقیقت، قابلیت بسیار بالایی به متون دینی برای تولید علم و نظریه پردازی می دهد. پژوهش های روانشناختی در متون دینی اگر به صورت روشمندانه و عالمانه صورت پذیرند و از التقاط و اهمال کاری به دور باشند، می توانند به شکل گیری دانش روان شناسی اسلامی کمک کنند. آنچه مهم است این که باید این حقیقت را باور داشت و بر اساس آن عمل نمود. امروزه با رویکرد مجدد روانشناسان به دین و با ظهور روانشناسان مثبت گرا، این امر بر بسیاری از دیرباوران نیز روشن شده است.

گروه روان شناسی اسلامی دارالحدیث با اعتقاد به ظرفیت بالای متون دینی در حوزه روان شناسی ، رسالت خود را بر شناسایی، تبیین و عرضه آموزه های روان شناختی اسلام قرار داده است.

مسئله لذت یکی از ابعاد موضوع پردامنه شادکامی است که در این نوشتار، پژوهش گردید تا جایگاه لذت از دیدگاه اسلام و نقش آن در شادکامی مشخص گردد. با این پژوهش، تا حدودی تفاوت میان دیدگاه اسلام با روانشناسی مثبت گرا نیز مشخص می شود.

این کتاب حاوی پنج فصل است که عبارت است از فصل اول: ماهیت لذت؛ فصل دوم: جایگاه لذت جویی در حیات انسان؛ فصل سوم: جایگاه لذت ها در سعادت انسان؛ فصل چهارم: ارزش یابی لذت جویی؛ فصل پنجم: لذترانی، پیامدها و ملاک ها.

چاپ اول کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» نوشته مهدی عباسی، ۱۸۴ صفحه وِجلد نرم با بهای ۴۰۰۰ تومان، زمستان ۱۳۹۱ توسط انتشارات دارالحدیث، منتشر شد. 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.
حكمت نامه عيسى بن مريم (عليه السلام) منتشر شد
انتشار کتاب «ذکر سرود هستی »
كتاب «رضایت زناشویی» پیرامون عوامل پیشینی و پسینی رضامندی، به سفارش سازمان بهزیسیتی کشور و به همت پژوهشكده اخلاق و علوم رفتاری پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.
رونمایی از کتاب «رخساره خورشید»
سالنامه حديثی نور مزين به كلام اهل بيت عليهم السلام، ويژه سال ۱۳۹۲ توسط معاونت فرهنگی و ارتباطلات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث تدوين و از سوی انتشارات مؤسسه منتشر شد.
هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود
روش تحقيق موضوعی در قرآن كريم» منتشر شد
چاپ دوم كتاب «دانش حديث» پژوهشی كاربردی در شناخت دانش‌های حديثی به قلم مدرسان دانشكده علوم حديث منتشر شد.
تلخيص كتاب حج و عمره در قرآن و حديث منتشر شد
مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.
بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.
عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت
كتاب‌«مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة» در كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد
روش شناسی علم کلام
دانشنامه امام حسين(ع)؛ حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران دارالحديث است
شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره
مناظره های آموزنده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی