کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.

بازدید : 4225
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 02 بهمن 1391
کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.
کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.
دارالحدیث به گزارش پایگاه حدیث نت، کتاب شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام درآمدی بر شادی از دیدگاه اسلام با رویکرد روانشناسی مثبت‌گرا است تا جایگاه فرح و سرور از دیدگاه اسلام و اثر آنها بر شادکامی و نیز عوامل آنها روشن شود.
گروه روانشناسی اسلامی دارالحدیث بر اساس رسالت خود(تبیین روانشناختی آموزه‌های اسلامی) در صدد است که معارف روانشناختی متون دینی (قرآن و حدیث) را بدون کپی‌برداری از تحقیقات روانشناختی استخراج کرده و به جامعه علمی عرضه کند.
این سؤال همیشه پیش روی ماست که چه چیز می‌تواند زندگی را غرق در شادی کند؟ آیا تحصیلات عالی به این امر کمک می‌کند؟ آیا ثروت گره کور این مشکل را باز می‌کند؟ آیا موقعیت اجتماعی و مسائلی مانند این می‌توانند موجبات شادی را فراهم آورند؟ و در نهایت آیا هر آنچه سبب شادی شود پیامدهای صرفا مثبت دارد یا برخی شادی‌ها پیامدهای منفی نیز دارند؟
اینها سؤالاتی است که تلاش می‌شود با رویکردی دینی در این کتاب پاسخ داده شود.
در بخش نخست این کتاب موضوع شادی در آموزه‌های قرآنی و روایی پیگیری می‌شود و در بخش دوم آن موضوع نشاط با تکیه بر آیات و روایات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
شادی از نگاه آیات و احادیث، نشاط از نگاه آیات و احادیث، واژه‌پژوهی، ماهیت شادی، پایداری شادی، منابع شادی، موانع شادی، روابط اجتماعی، تغذیه، سیاحت و تفریح، دانش و تحصیلات، شادی‌بخشی به دیگران، ناسپاسی و قدرنشناسی، مفهوم‌شناسی، نسبت‌سنجی، نشاط از منظر روانشناسان، رابطه کسل و چند مفهوم دیگر، عوامل سستی و پیامدهای سستی از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است.
کتاب شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام توسط سید مهدی خطیب زیر نظر حجت‌الاسلام عباس پسندیده پژوهشی از گروه روانشناسی اسلامی پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری دارالحدیث در ۱۵۰ صفحه تألیف شده و در شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شد. 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد
سالنامه حديثی نور مزين به كلام اهل بيت عليهم السلام، ويژه سال ۱۳۹۲ توسط معاونت فرهنگی و ارتباطلات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث تدوين و از سوی انتشارات مؤسسه منتشر شد.
كتاب «رضایت زناشویی» پیرامون عوامل پیشینی و پسینی رضامندی، به سفارش سازمان بهزیسیتی کشور و به همت پژوهشكده اخلاق و علوم رفتاری پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.
عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت
حكمت نامه عيسى بن مريم (عليه السلام) منتشر شد
انتشار کتاب «ذکر سرود هستی »
رونمایی از کتاب «رخساره خورشید»
هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود
روش تحقيق موضوعی در قرآن كريم» منتشر شد
چاپ دوم كتاب «دانش حديث» پژوهشی كاربردی در شناخت دانش‌های حديثی به قلم مدرسان دانشكده علوم حديث منتشر شد.
تلخيص كتاب حج و عمره در قرآن و حديث منتشر شد
مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.
بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.
كتاب‌«مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة» در كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد
روش شناسی علم کلام
دانشنامه امام حسين(ع)؛ حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران دارالحديث است
شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره
مناظره های آموزنده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی