شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره

چاپ سوم شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره» در كتابی با عنوان «تفسير قرآن ناطق» نوشته محمد محمدی ری شهری و با همكاری احمد غلامعلی از سوی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحديث منتشر شده است.
بازدید : 3383
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 04 دی 1391
شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره
چاپ سوم شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره» در كتابی با عنوان «تفسير قرآن ناطق» نوشته محمد محمدی ری شهری و با همكاری احمد غلامعلی از سوی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحديث منتشر شده است.
دارالحدیث

به گزارش پایگاه حدیث نت، اين اثر شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره» از ميراث ارزشمند دهمين پيشوای پيروان اهل بيت(ع)، امام هادی(ع) است كه آن را در راستای فعاليت‌های فرهنگی ـ سياسی خود و تبيين جايگاه واقعی اهل بيت(ع)، گسترش مكتب تشيع، فرهنگ سازی برای زيارت قبور نياكانشان به ويژه امير مومنان(ع) و امام حسين(ع) سامان يافته است.

اين اثر مجموعه‌ای از زيارت‌نامه‌های آموزنده امام هادی(ع) و كوتاه‌ترين و كامل ترين متون امام شناسی به شمار می‌آيد كه مرزهای توحيد، نبوت و امامت را مشخص كرده، به توضيح آنها می پردازد و به دور از هر گونه اغراق، جايگاه راستين اهل بيت(ع) را بيان می‌كند.

در مقدمه اين اثر درباره ارتباط قرآن و «زيارت جامعه كبيره» آمده است: «شايد نخستين پرسشی كه با ملاحظه نام اين كتاب (تفسير قرآن ناطق) به ذهن خواننده می رسد، اين باشد كه چه رابطه ای ميان قرآن كريم و «زيارت جامعه» وجود دارد كه شرح اين زيارت‌نامه، تفسير قرآن ناميده شده است؟

در پاسخ اين پرسش، بايد گفت كه قرآن كتاب انسان‌سازی است، انسانی كه می‌تواند مظهر اسما و صفات الهی شود و خليفة‌الله گردد و امام نيز، كامل ترينِ انسان‌هاست. اين سخن، بدين معناست كه انسان، اگر قرآن را به طور كامل در زندگی خويش جريان بخشد، به مرتبه انسان كامل می‌رسد. از اين رو، امام تحقق عينی و كامل قرآن در انسان است و بدين‌سان خاتم پيامبران كامل‌ترين نسخه قرآن ناطق است و پس از او اهل بيت ايشان نسخه‌های ديگری از انسان كامل و قرآن ناطق به شمار می‌آيند.»

اين كتاب دارای ويژگی‌های ذيل است: استناد گسترده به قرآن و حديث، همگانی بودن مطالب، نقد برخی آراء، توضيح واژه‌ها.

چاپ سوم شرح زيارت جامعه كبيره يا «تفسير قرآن ناطق» تاليف آيت‌الله محمدی ری شهری، با همكاری احمد غلامعلی، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۶۸۴ صفحه جلد سخت و بهای ۱۰۰۰۰ تومان (۱۳۹۰) از سوی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحديث روانه بازار كتاب شده است.

 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

حكمت نامه عيسى بن مريم (عليه السلام) منتشر شد
انتشار کتاب «ذکر سرود هستی »
مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.
كتاب «رضایت زناشویی» پیرامون عوامل پیشینی و پسینی رضامندی، به سفارش سازمان بهزیسیتی کشور و به همت پژوهشكده اخلاق و علوم رفتاری پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.
رونمایی از کتاب «رخساره خورشید»
بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.
سالنامه حديثی نور مزين به كلام اهل بيت عليهم السلام، ويژه سال ۱۳۹۲ توسط معاونت فرهنگی و ارتباطلات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث تدوين و از سوی انتشارات مؤسسه منتشر شد.
هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود
روش تحقيق موضوعی در قرآن كريم» منتشر شد
چاپ دوم كتاب «دانش حديث» پژوهشی كاربردی در شناخت دانش‌های حديثی به قلم مدرسان دانشكده علوم حديث منتشر شد.
عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت
كتاب‌«مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة» در كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد
روش شناسی علم کلام
کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.
دانشنامه امام حسين(ع)؛ حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران دارالحديث است
کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد
تلخيص كتاب حج و عمره در قرآن و حديث منتشر شد
شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
مناظره های آموزنده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی