تلخيص كتاب حج و عمره در قرآن و حديث منتشر شد

بازدید : 2418
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 17 دی 1391
تلخيص كتاب حج و عمره در قرآن و حديث منتشر شد
اين اثر تلخيص كتاب «حج و عمره در قرآن و حديث»، تأليف آيت‌الله ری شهری است كه می‌كوشد با دسته‌بندی جديدی از كلمات قصار حضرات معصومين عليهم‌السلام، اثر مختصری را برای استفاده روحانيون آماده كند؛
دارالحدیث تلخيص كتاب «حج و عمره در قرآن و حديث» با عنوان «حج و عمره در آينه عترت» نوشته محمد محمدی ری شهری به همت مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شد. به گزارش پايگاه حديث نت، كتاب حج و عمره در قرآن و حديث تأليف آيت الله محمد محمدی ری شهری است كه به تازگی با تلخيص علی رسولی و تدوين مركز تحقيقات حج به همت مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شده است. اين اثر تلخيص كتاب «حج و عمره در قرآن و حديث»، تأليف آيت‌الله ری شهری است كه می‌كوشد با دسته‌بندی جديدی از كلمات قصار حضرات معصومين عليهم‌السلام، اثر مختصری را برای استفاده روحانيون آماده كند؛ اگرچه متن بعضی احاديث از منابع اصلی نقل شده، ولی بيشتر ترجمه براساس ترجمه كتاب آيت‌الله ری‌شهری صورت گرفته است. حج و عمره در آينه عترت در شش فصل آداب پيش از سفر حج، اهميت عمره و حج، مناسك حج و عمره، اماكن مقدسه و مشاهد مشرفه و اخلاق در حج و امور متفرقه تنظيم شده است كه در بخشی از فصل نخست آن می‌خوانيم: «امام صادق عليه‌السلام فرمود: حج دو گونه است، حجی برای خدا و حجی برای مردم است. پس كسی كه برای خداوند حج گزارد، خداوند پاداش او را بهشت قرار می‌دهد و كسی كه برای مردم حج به جا آورد، در قيامت، پاداش او برعهده مردم است.» همچنين در فصل دوم اين كتاب و در بخش وجوب حج و شرايط آن، عنوان‌های حكمت و فلسفه حج، فضيلت حج، پاداش حج، هزينه در راه حج، قرض برای حج، دشواری حج، پاداش كسی كه در احرام بميرد، پيامد ترك حج، حج گزاری پيامبران و آثار حج همچون خير دنيا و آخرت، طهارت، ثروت و سلامتی، نور، ميهمان خدا و حاجی در پناه خداوند، تبيين شده است.» در فصل سوم كتاب آمده است: «اعمال و مناسك سفر معنوی زيارت خانه خدا از دو بخش عمره و حج تشكيل شده است. به دليل همسان بودن بعضی اعمال و مناسك در حج و عمره اين موارد تنها يكبار مطرح می‌شود مانند طواف، نماز طواف و سعی بين صفا و مروه كه هم در حج مطرح است و هم در عمره». ۶ گفتنی است، كتاب حج و عمره در آينه عترت خلاصه و بازنويسی كتاب حج و عمره در قرآن و حديث اثر آيت الله محمد محمدی ری شهری در قطع رقعی، ۱۶۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰۰ نسخه و به قيمت دو هزار تومان به تازگی از سوی حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است. .

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

چاپ دوم كتاب «دانش حديث» پژوهشی كاربردی در شناخت دانش‌های حديثی به قلم مدرسان دانشكده علوم حديث منتشر شد.
كتاب «رضایت زناشویی» پیرامون عوامل پیشینی و پسینی رضامندی، به سفارش سازمان بهزیسیتی کشور و به همت پژوهشكده اخلاق و علوم رفتاری پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.
روش تحقيق موضوعی در قرآن كريم» منتشر شد
مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.
كتاب‌«مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة» در كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد
حكمت نامه عيسى بن مريم (عليه السلام) منتشر شد
سالنامه حديثی نور مزين به كلام اهل بيت عليهم السلام، ويژه سال ۱۳۹۲ توسط معاونت فرهنگی و ارتباطلات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث تدوين و از سوی انتشارات مؤسسه منتشر شد.
هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود
کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.
کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد
شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.
انتشار کتاب «ذکر سرود هستی »
رونمایی از کتاب «رخساره خورشید»
عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت
روش شناسی علم کلام
دانشنامه امام حسين(ع)؛ حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران دارالحديث است
شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره
مناظره های آموزنده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی