مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.

بازدید : 2044
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
تاریخ : 12 اسفند 1391
مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.
مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحديث»، ترجمه انگليسی كتاب «حكمت نامه كودك» نوشته آيت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربيان امور تربيتی به زيور طبع آراسته است.
دارالحدیث به گزارش پایگاه حدیث نت، كتاب «حكمت نامه كودك» در سه بخش، با هدف ارائه آموزه‌های حكيمانه قرآن كريم و ائمه اطهار(ع) درباره تربيت سعادت بخش كودكان توسط مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث منتشر شده است.
آيت‌الله ری شهری حاصل پژوهش‌های چند ساله حديثی خود را پيرامون بنياد تربيت كودك در بخش يكم، طی چهار فصل در اختيار خواننده قرار می‌دهد.
در اين بخش با مسئوليت جامعه اسلامی در ساماندهی خانواده‌های شايسته، نقش وراثت در خوش بختی فرزند، نقش تغذيه پدر و مادر در سلامت و سعادت فرزند و نقش چگونگی انعقاد نطفه در آينده فرزند از زبان ائمه اطهار(ع) آشنا می‌شويم.
در قسمتی از فصل سوم اين بخش، عنوان «تأثير خوراك حرام در نوزاد» نظر خواننده را به خود جلب می‌كند.
ذيل اين عنوان، حديثی به نقل از تفسير عياشی، از امام‌باقر(ع) يا امام‌صادق(ع) چنين آمده است: «همتای شيطان، فرزندی است كه از مال حرام به وجود آيد [چنين فرزندی در واقع] از مشاركت شيطان، متولد شده‌است».
دومين بخش اين كتاب، «حقوق كودك از نگاه اسلام» نام دارد كه در شش فصل بيان می‌شود؛ فصل يكم درباره حقوق نوزاد است.
اين حقوق عبارتند از: بزرگداشت تولد، غسل ولادت، اذان گفتن در گوش راست و اقامه گفتن در گوش چپ، برداشتن با آب فرات و تربت حضرت سيد الشهدا(ع)، انتخاب نام نيكو، تراشيدن سر و صدقه دادن هم وزن آن طلا يا نقره و عقيقه.
فصل دوم با عنوان «حقوق كودك شيرخوار» رهنمودهای پيشوايان معصوم(ع) را درباره تغذيه كودك از شير مادر و مانند آن بيان می‌كند.
در فصل سوم، تعليم و تربيت كودك به‌عنوان مهم ترين حقوق كودك بررسی می‌شود.
چهارمين فصل «اخلاق تربيت» نام دارد و در فصل پنجم، نويسنده می‌كوشد تا توجه مربيان را نسبت به نقش آرايش و ارضای حس زيبايی طلبی كودك و نيز نقش بازی در رشد كودك متوجه كند.
«حكمت نامه كودك» در ششمين فصل از بخش دوم، ضمن تأكيد بر دعا برای فرزندان و نهی از نفرين كردن آنان، نقش تربيتی دعا را در كنار برنامه‌ريزی و تلاش بيان می‌كند.
بخش سوم «حكمت نامه كودك»، وظايف كودك را در برابر پدر، مادر، آموزگار، بزرگ تر از خود و دوستان، طی چهار فصل برمی‌شمرد. كتاب «حكمت نامه كودك» به زبان انگليسی نوشته محمد محمدی ری شهری، مصدريابی احاديث مجتبی فرجی، با همكاری و ترجمه انگليسی معاونت بين‌الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است. 

دیدگاه های کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب وارد نشده است!

ارسال دیدگاه

مطالب و مقالات مرتبط

سالنامه حديثی نور مزين به كلام اهل بيت عليهم السلام، ويژه سال ۱۳۹۲ توسط معاونت فرهنگی و ارتباطلات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث تدوين و از سوی انتشارات مؤسسه منتشر شد.
دانشنامه امام حسين(ع)؛ حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران دارالحديث است
حكمت نامه عيسى بن مريم (عليه السلام) منتشر شد
چاپ دوم كتاب «دانش حديث» پژوهشی كاربردی در شناخت دانش‌های حديثی به قلم مدرسان دانشكده علوم حديث منتشر شد.
كتاب «رضایت زناشویی» پیرامون عوامل پیشینی و پسینی رضامندی، به سفارش سازمان بهزیسیتی کشور و به همت پژوهشكده اخلاق و علوم رفتاری پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.
كتاب‌«مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة» در كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد
تلخيص كتاب حج و عمره در قرآن و حديث منتشر شد
شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث
کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.
بخش معرفی نرم‌افزارهای پایگاه دانشگاه قرآن و حدیث که با هدف اطلاع رسانی و معرفی مطالعات رایانه‌ای اسلامی بر آن است تا محققان و علاقه‌مندان را با این نرم‌افزارها آشنا سازد.
عرضۀ روشمند مجموعه آثار کنگره‌های دارالحدیث در فضای اینترنت
مناظره های آموزنده
انتشار کتاب «ذکر سرود هستی »
رونمایی از کتاب «رخساره خورشید»
هشتمين جلد «نصوص فی علوم‌القرآن» منتشر می‌شود
روش تحقيق موضوعی در قرآن كريم» منتشر شد
روش شناسی علم کلام
کتاب «لذت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد
شرح و تبيين «زيارت جامعه كبيره

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی